Magic The Gathering- newsy, porady, ustawki.
Moderator: Crow
Magic The Gathering- newsy, porady, ustawki.
Witajcie, w tym temacie będę starał się podrzucać kąski do dyskusji na temat nowych dodatków w grze MtG oraz roztrząsać interesujące aspekty naszej ulubionej, karcianej gry towarzyskiej.
Można tu również zgłaszać zapytania w kwestii zasad działania pojedynczych kart, ich połączeń oraz efektów odpalania kombo. Jeżeli szukacie pomocy w dokonaniu poprawek w swoich taliach, dobrego sidedboardu do istniejącego decku, staracie się znaleźć odpowiednią kartę do synchro z innymi albo po prostu chcecie ponarzekać na to jak pełna failu jest jakaś karta czy dodatek - zróbcie to tutaj.
Proszę rzucać informacje o wszelkich spotkaniach Magicowych planowanych na zjazdy, turniejach, draftach, luźnych spotkaniach w barach przy stole oraz wyjazdach na Releasy i Prereleasy w całej Polsce. Kto wie, może akurat kolega/koleżanka też będzie się wybierać i zyskamy towarzysza podróży.
Zapraszam forumowych pro, newbie, którzy dopiero poszukują własnego stylu gry oraz tych zupełnie niezainteresowanych tematem (i narzekających na to, że marnujemy czas w inny sposób, niż oni marnują swój czas.) ^_^
Można tu również zgłaszać zapytania w kwestii zasad działania pojedynczych kart, ich połączeń oraz efektów odpalania kombo. Jeżeli szukacie pomocy w dokonaniu poprawek w swoich taliach, dobrego sidedboardu do istniejącego decku, staracie się znaleźć odpowiednią kartę do synchro z innymi albo po prostu chcecie ponarzekać na to jak pełna failu jest jakaś karta czy dodatek - zróbcie to tutaj.
Proszę rzucać informacje o wszelkich spotkaniach Magicowych planowanych na zjazdy, turniejach, draftach, luźnych spotkaniach w barach przy stole oraz wyjazdach na Releasy i Prereleasy w całej Polsce. Kto wie, może akurat kolega/koleżanka też będzie się wybierać i zyskamy towarzysza podróży.
Zapraszam forumowych pro, newbie, którzy dopiero poszukują własnego stylu gry oraz tych zupełnie niezainteresowanych tematem (i narzekających na to, że marnujemy czas w inny sposób, niż oni marnują swój czas.) ^_^
Musi być stąd jakieś wyjście. - Powiedział Błazen do Złodzieja. - Jest za duże zamieszanie. Nie mogę znaleźć ukojenia.
Re: Magic The Gathering- newsy, porady, ustawki.
Zaczynam zatem:
Bardzo przydatny link mówiący o krytycznych zasadach rzadzących w świecie MTG
http://www.starcitygames.com/pages/askjudge.php
Tłumaczy np. dyskutowaną długo kwestię tego czy Goblin Sharpshooter odtapuje się przy zestrzeleniu tokena ze stołu i to czy crity z protekcją na czerń spadają na cmentarz kiedy nadejdzie Damnation.
Dalej: jeżeli ktoś jeszcze nie zauważył - weszliśmy w erę multicoloru. Dwa nowe dodatki MtG: Shards of Alara i Conflux wręcz pławią się w przeróżnych ich kombinacjach. Zapomnijcie o monoblue czy monoblack control. Teraz kontra używa bieli/błękitu/czerni, najsilniejsze aggro walczą w kolorach zielono-biało-błekitnym a kontrol (nad?)używa wszystkich pięciu kolorów. Aby być skutecznym i przygotowanym na wszystkie ewentualności trzeba splashować na kompozycje pochodzące z różnych ćwiartek, podzielonego świata Alary. Pierwsze zagrożenie podczas gry jest tutaj oczywiste - mana screw. Każdy grający w multi drży na dźwięk tego słowa, oznaczającego powolną i upokarzającą porażkę. Tym gorszą, że mamy pełną rękę kart a brak nam tej jednej many, która umożliwi nam przewrócenie sytuacji na stole na nasza korzyść i zmasakrowanie przeciwnika. Na cale szczęście twórcy gry doskonale zdawali sobie z tego sprawę i wprowadzili zestaw trzykolorowych landów. Są to kolejno:
Seaside Citadel
Savage lands
Jungle Shrine
Crumbling Necropolis
Arcane Sanctum
Landy te zapewniają stabilną podstawę many od drugiej tury gry. Dodatkowo Wizardzi wprowadzili komplet Fetch landów. Są gorsze od Pain Fetchy takich jak Wooded Foothillsco jest podyktowane oczywistymi względami zbalansowania gry. Komplet 4 Panoram za 1 many i tapnięcie wyciąga na stół tapnięte basic landy z danej ćwiartki. Większość decków działających w T2 używa kompletu ćwiartkowych landów i kompletu fetchy z danego rodzaju.
Conflux wzmacnia tę mieszankę kolorów, dorzucając landy dające dowolny kolor za niewielkie wyrzeczenia.




Podczas gdy Ancient Zigurrat może uratować skórę gdy mamy w zanadrzu Noble Hierarcha a brakuje nam zielonej many, to w późniejszej grze jest dość irytujący gdy chcemy zagrać jakiekolwiek Ultimatum i brakuje nam tej jednej many do zdewastowania przeciwnika.
Exotic orchard w moim uznaniu jest opłacalnym ryzykiem w T2. Ze względu na niesamowitą popularność multikoloru istnieje około 90% szans, że przeciwnik będzie miał tę potrzebną dla nas do czasu nadejścia 3 tury. Ot taki Reflecting Pool ustawiony na przeciwnika albo tani, landowy odpowiednik Fellwar Stone.
Spire opóźnia o turę zagranie jakiegoś drugoturowego crita ale później może uratować skórę. Z tego co zauwazyłem, często używany w kontroli.
Nie próbowałem używać i nie doświadczyłem ażeby ktoś używał Unstable Frontier podczas gry w T2. Jego tekst winien brzmieć: Nie przydaję się do niczego w multikolorze chyba, że masz dosyć landów aby pozwolić sobie na zajęcie slota mutatorem landów. W T2 jest po prostu słabiutki. Z drugiej strony...
Podczas draftu wybrałbym go pewnie jako piąty lub szósty pick. Przy 40 kartach jest szansa, że podejdzie i pomoże w beznadziejnej sytuacji.
Jak poprzednio miało już miejsce w Ravnicy, wraz z pojawieniem się parcia na multi pojawiają się też Artefakty dające wielokolorową manę dla ćwiartek. Shards of Alara proponuje nam Obeliski
http://magiccards.info/scans/en/ala/212.jpg
http://magiccards.info/scans/en/ala/213.jpg
http://magiccards.info/scans/en/ala/214.jpg
http://magiccards.info/scans/en/ala/215.jpg
http://magiccards.info/scans/en/ala/216.jpg
a Conflux kilka dodatkowych zabawek:


oraz karty z Basic Landcycling które pomogą nam wystawić tego pana, tego pana, tę panią a nawet to milusie stworzonko
Nie mogę się doczekać kolejnego dodatku, który opowie resztę historii Alary. Zapraszam do dyskusji.
Bardzo przydatny link mówiący o krytycznych zasadach rzadzących w świecie MTG
http://www.starcitygames.com/pages/askjudge.php
Tłumaczy np. dyskutowaną długo kwestię tego czy Goblin Sharpshooter odtapuje się przy zestrzeleniu tokena ze stołu i to czy crity z protekcją na czerń spadają na cmentarz kiedy nadejdzie Damnation.
Dalej: jeżeli ktoś jeszcze nie zauważył - weszliśmy w erę multicoloru. Dwa nowe dodatki MtG: Shards of Alara i Conflux wręcz pławią się w przeróżnych ich kombinacjach. Zapomnijcie o monoblue czy monoblack control. Teraz kontra używa bieli/błękitu/czerni, najsilniejsze aggro walczą w kolorach zielono-biało-błekitnym a kontrol (nad?)używa wszystkich pięciu kolorów. Aby być skutecznym i przygotowanym na wszystkie ewentualności trzeba splashować na kompozycje pochodzące z różnych ćwiartek, podzielonego świata Alary. Pierwsze zagrożenie podczas gry jest tutaj oczywiste - mana screw. Każdy grający w multi drży na dźwięk tego słowa, oznaczającego powolną i upokarzającą porażkę. Tym gorszą, że mamy pełną rękę kart a brak nam tej jednej many, która umożliwi nam przewrócenie sytuacji na stole na nasza korzyść i zmasakrowanie przeciwnika. Na cale szczęście twórcy gry doskonale zdawali sobie z tego sprawę i wprowadzili zestaw trzykolorowych landów. Są to kolejno:
Seaside Citadel
Savage lands
Jungle Shrine
Crumbling Necropolis
Arcane Sanctum
Landy te zapewniają stabilną podstawę many od drugiej tury gry. Dodatkowo Wizardzi wprowadzili komplet Fetch landów. Są gorsze od Pain Fetchy takich jak Wooded Foothillsco jest podyktowane oczywistymi względami zbalansowania gry. Komplet 4 Panoram za 1 many i tapnięcie wyciąga na stół tapnięte basic landy z danej ćwiartki. Większość decków działających w T2 używa kompletu ćwiartkowych landów i kompletu fetchy z danego rodzaju.
Conflux wzmacnia tę mieszankę kolorów, dorzucając landy dające dowolny kolor za niewielkie wyrzeczenia.




Podczas gdy Ancient Zigurrat może uratować skórę gdy mamy w zanadrzu Noble Hierarcha a brakuje nam zielonej many, to w późniejszej grze jest dość irytujący gdy chcemy zagrać jakiekolwiek Ultimatum i brakuje nam tej jednej many do zdewastowania przeciwnika.
Exotic orchard w moim uznaniu jest opłacalnym ryzykiem w T2. Ze względu na niesamowitą popularność multikoloru istnieje około 90% szans, że przeciwnik będzie miał tę potrzebną dla nas do czasu nadejścia 3 tury. Ot taki Reflecting Pool ustawiony na przeciwnika albo tani, landowy odpowiednik Fellwar Stone.
Spire opóźnia o turę zagranie jakiegoś drugoturowego crita ale później może uratować skórę. Z tego co zauwazyłem, często używany w kontroli.
Nie próbowałem używać i nie doświadczyłem ażeby ktoś używał Unstable Frontier podczas gry w T2. Jego tekst winien brzmieć: Nie przydaję się do niczego w multikolorze chyba, że masz dosyć landów aby pozwolić sobie na zajęcie slota mutatorem landów. W T2 jest po prostu słabiutki. Z drugiej strony...
Podczas draftu wybrałbym go pewnie jako piąty lub szósty pick. Przy 40 kartach jest szansa, że podejdzie i pomoże w beznadziejnej sytuacji.
Jak poprzednio miało już miejsce w Ravnicy, wraz z pojawieniem się parcia na multi pojawiają się też Artefakty dające wielokolorową manę dla ćwiartek. Shards of Alara proponuje nam Obeliski
http://magiccards.info/scans/en/ala/212.jpg
http://magiccards.info/scans/en/ala/213.jpg
http://magiccards.info/scans/en/ala/214.jpg
http://magiccards.info/scans/en/ala/215.jpg
http://magiccards.info/scans/en/ala/216.jpg
a Conflux kilka dodatkowych zabawek:


oraz karty z Basic Landcycling które pomogą nam wystawić tego pana, tego pana, tę panią a nawet to milusie stworzonko
Nie mogę się doczekać kolejnego dodatku, który opowie resztę historii Alary. Zapraszam do dyskusji.
Musi być stąd jakieś wyjście. - Powiedział Błazen do Złodzieja. - Jest za duże zamieszanie. Nie mogę znaleźć ukojenia.
Re: Magic The Gathering- newsy, porady, ustawki.
Uwaga- zbieramy chętnych na netowego drafta w edycjach Conflux, Alara, Conflux. Wszyscy chętni do wzięcia udziału proszeni są o podniesienie ręki i wciśnięcie przycisku. Dziękuję.
Medium używane: Netdraft 2b. Szczegóły instalacji i gry sieciowej po zgłoszeniu.
Medium używane: Netdraft 2b. Szczegóły instalacji i gry sieciowej po zgłoszeniu.
Musi być stąd jakieś wyjście. - Powiedział Błazen do Złodzieja. - Jest za duże zamieszanie. Nie mogę znaleźć ukojenia.
Re: Magic The Gathering- newsy, porady, ustawki.
Szukasz chętnych którym byś mógł sprezentować jesień średniowiecza?
Konkretny termin otrzymania tego podarku już wyznaczyłeś?
Konkretny termin otrzymania tego podarku już wyznaczyłeś?
USS George Washington - 90 tysiecy ton dyplomacji.
Re: Magic The Gathering- newsy, porady, ustawki.
Tak, na jutrzejszy wieczór. Serdecznie Cię zapraszam. :)
Dzisiaj zagraliśmy draft z Haritsuke i Zelotem z czterech edycji: Lorwyn, Shadowmoor, Shards of Alara i Conflux.
Poprzedni draft graliśmy Ja, Zelot i Twikei kilka dni wcześniej.
Ponieważ draftowaliśmy dziś z czterech boosterów wspólnie zgodziliśmy się grać na taliach po 60 kart. Proces eliminacji przebiegał dość sprawnie i decki były gotowe po 15 minutach.
Poniżej mój wydraftowany deck.
http://www.filefactory.com/file/afhc7dd ... 203_mwDeck
Skupiłem się na critach latających, z możliwością obchodzenia blocku i takich, których umiejętności miały w sobie removal stworków przeciwnika. Jak wiadomo w drafcie removal critów jest na wagę złota więc zaryzykowałem nawet splashowanie czerwono-czarno-błękitnej mieszanki z bielą aby móc zagrać dodatkowe umiejętności z Repel Intruders i móc rzucić (przy dobrych wiatrach ^^") Resounding Silence, Esper Charm (dla dobierania kart) i Tidehollow Scullera (który ogólnie jest wkurzający dla każdego). Czekam na opinie pozostałych członków draftu i opis match-upu Zlota z Haritsuke :)
Dzisiaj zagraliśmy draft z Haritsuke i Zelotem z czterech edycji: Lorwyn, Shadowmoor, Shards of Alara i Conflux.
Poprzedni draft graliśmy Ja, Zelot i Twikei kilka dni wcześniej.
Ponieważ draftowaliśmy dziś z czterech boosterów wspólnie zgodziliśmy się grać na taliach po 60 kart. Proces eliminacji przebiegał dość sprawnie i decki były gotowe po 15 minutach.
Poniżej mój wydraftowany deck.
http://www.filefactory.com/file/afhc7dd ... 203_mwDeck
Skupiłem się na critach latających, z możliwością obchodzenia blocku i takich, których umiejętności miały w sobie removal stworków przeciwnika. Jak wiadomo w drafcie removal critów jest na wagę złota więc zaryzykowałem nawet splashowanie czerwono-czarno-błękitnej mieszanki z bielą aby móc zagrać dodatkowe umiejętności z Repel Intruders i móc rzucić (przy dobrych wiatrach ^^") Resounding Silence, Esper Charm (dla dobierania kart) i Tidehollow Scullera (który ogólnie jest wkurzający dla każdego). Czekam na opinie pozostałych członków draftu i opis match-upu Zlota z Haritsuke :)
Musi być stąd jakieś wyjście. - Powiedział Błazen do Złodzieja. - Jest za duże zamieszanie. Nie mogę znaleźć ukojenia.
Re: Magic The Gathering- newsy, porady, ustawki.
Uczciwie piszac czuje wtornosc tego dodatku. Powielenie pomyslu z ravanicy majace zrekompensowac 'minusy' po ostatnich srednio udanych pomyslach. Nie jestem pewien, czy to tylko moje wrazenie, lecz czarodziejom z wybrzeza zaczyna chyba brakowac pomyslow na dalszy rozwój gry.
give her the dick
Re: Magic The Gathering- newsy, porady, ustawki.
"Posted: Mon Feb 09, 2009 1:13 amTak, na jutrzejszy wieczór. Serdecznie Cię zapraszam. :)
Jutrzejszy masz na myśli dzisiejszy czy dnia 10 lutego roku pańskiego 2009.
Dzisiaj miałbym czas, na gg napisz o której.
USS George Washington - 90 tysiecy ton dyplomacji.
Re: Magic The Gathering- newsy, porady, ustawki.
Hihi. You got me there.
Rzeczywiście, pisałem po północy wiec powinienem wyrazić się jaśniej. :-)
Miałem na myśli wieczór dzisiejszy dzisiejszy 9.02.2009. Jeżeli zdążę to po powrocie z pracy wrzucę nawet poradnik instalacyjny Netdraftu_2b na forum. Oraz poradnik używania Hamachi do grania w Magica przez sieć.
EDIT: Poradnik gotowy: http://forum.multiworld.pl/viewtopic.php?f=6&t=111
Rzeczywiście, pisałem po północy wiec powinienem wyrazić się jaśniej. :-)
Miałem na myśli wieczór dzisiejszy dzisiejszy 9.02.2009. Jeżeli zdążę to po powrocie z pracy wrzucę nawet poradnik instalacyjny Netdraftu_2b na forum. Oraz poradnik używania Hamachi do grania w Magica przez sieć.
EDIT: Poradnik gotowy: http://forum.multiworld.pl/viewtopic.php?f=6&t=111
Musi być stąd jakieś wyjście. - Powiedział Błazen do Złodzieja. - Jest za duże zamieszanie. Nie mogę znaleźć ukojenia.
Re: Magic The Gathering- newsy, porady, ustawki.
Właśnie nie byłbym pewien czy to aby tendencja spadkowa czy odświeżenie dobrych tradycji. Taki np Exalted - świetny pomysł który rewolucjonizuje sposób grania aggro w typie. Zamiast atakowania samobójczą szarżą gracze uważnie wybierają pojedyncza istotę (najlepiej taką trudno blokowalną) i zadają sobie obrażenia a pozostałe wykorzystują dla ich szczególnych umiejętności. Key staje się usunięcie tego co zblokować się nie da i strategia działania. Więcej wysiłku dla szarych komórek moim zdaniem :)korm wrote:Uczciwie piszac czuje wtornosc tego dodatku. Powielenie pomyslu z ravanicy majace zrekompensowac 'minusy' po ostatnich srednio udanych pomyslach. Nie jestem pewien, czy to tylko moje wrazenie, lecz czarodziejom z wybrzeza zaczyna chyba brakowac pomyslow na dalszy rozwój gry.
Popatrz np. Jaka fajna synergia


Lataczem atakujemy a destroyera zostawiamy sobie na blok i zdejmowania stworków. Albo nawet lepiej: bierzemy jakiegoś crita z Vigiliance i nim atakujemy a potem używamy jego szczególnych umiejętności. Np:

No i strasznie podoba mi się, że są artefaktyczne stwory z kolorową maną. Np taki:

Musi być stąd jakieś wyjście. - Powiedział Błazen do Złodzieja. - Jest za duże zamieszanie. Nie mogę znaleźć ukojenia.
Re: Magic The Gathering- newsy, porady, ustawki.
Na honor! Panie i Panowie! Jest dla mnie wielkim zaszczytem ogłosić to wszem i wobec: Podzielona Alara odrodziła się!
Nowy świat wyłania się w pełni chwały, glorii blasku, aniołów pieniach... etc. z burzy wywołanej machinacjami Starożytnego Smoka/Planeswalkera - Nicol Bolasa. Jego makiaweliczny plan stworzenia Maelstormu zasilanego maną wszystkich części połączył rozdarty świat. Nicol jest już o kilka kroków od zdobycia władzy na tworzeniem i destrukcją. Jeżeli nikt mu się nie przeciwstawi wymiecie wszelkie życie z powierzchni świata i będzie niepodzielnie królował nad wymarłym pustkowiem.
Jak głoszą Wizardzi- Odrodzona Alara zaledwie się narodziła a już balansuje na krawędzi grobu...
Wow. Nie, naprawdę- WOW. Jestem pod potężnie-potężnym wrażeniem. To co wnosi nowa edycja jest tak innowacyjne a zarazem "genialne w swojej prostocie", że obgryzam resztki paznokci w oczekiwaniu oficjalnego release'a.





Wszystkie karty. ENJOY!
Nowy świat wyłania się w pełni chwały, glorii blasku, aniołów pieniach... etc. z burzy wywołanej machinacjami Starożytnego Smoka/Planeswalkera - Nicol Bolasa. Jego makiaweliczny plan stworzenia Maelstormu zasilanego maną wszystkich części połączył rozdarty świat. Nicol jest już o kilka kroków od zdobycia władzy na tworzeniem i destrukcją. Jeżeli nikt mu się nie przeciwstawi wymiecie wszelkie życie z powierzchni świata i będzie niepodzielnie królował nad wymarłym pustkowiem.
Jak głoszą Wizardzi- Odrodzona Alara zaledwie się narodziła a już balansuje na krawędzi grobu...
Wow. Nie, naprawdę- WOW. Jestem pod potężnie-potężnym wrażeniem. To co wnosi nowa edycja jest tak innowacyjne a zarazem "genialne w swojej prostocie", że obgryzam resztki paznokci w oczekiwaniu oficjalnego release'a.





Wszystkie karty. ENJOY!
Musi być stąd jakieś wyjście. - Powiedział Błazen do Złodzieja. - Jest za duże zamieszanie. Nie mogę znaleźć ukojenia.