Operatorzy GSM
Posted: Thu Jan 22, 2009 12:28 pm
Chciałbym dziś poruszyć temat nieco mniej filozoficzny a bardziej praktyczny niż w poprzednich tematach. Jako, że myslę o zmianie operatora GSM chętnie usłyszałbym o Waszych doświadczeniach z poszczególnymi graczami na tym lukratywnym rynku.
Ja sam jestem klientem Plus GSM odkąd dostałem pierwszy telefon na osiemnaste urodziny (tak, wiem, ‘wtf?’. Ale pamiętajcie, że to było osiem lat temu). Nie narzekałem tak na prawdę nigdy ani na ofertę ani na obsługę klienta. Kilka rzeczy natomiast przypadło mi bardzo do gustu.
Po pierwsze, zasięg sieci. Zdaje się, że Era w tej dziedzinie zbiera jeszcze więcej punktów, ale wielokrotnie byłem w stanie bez problemów wykonywać połączenia z miejsc, gdzie klienci aktualnego Orange mieli ‘zero kresek’. Nie ma też problemu z zasięgiem w głębokich piwnicach czy innych trudno dostępnych miejscach. Oczywiście są miejsca w Polsce w których zasięgu nie ma, ale natrafiłem na nie tylko w najdzikszych zakamarkach naszego kraju.
Po drugie, nie dostaję żadnego spamu reklamowego. Mój ojciec, który ma komórkę w Orange, co chwile lata po nią, tylko po to, żeby przeczytać, że jest zaproszony do udziału w super promocji, czy loterii. SMSy od operatora dostaję tylko jak spóźniam się z płatnością faktury, jak nazbieram pewną ilość punktów w programie lojalnościowym i na własne żądanie.
Przez długi czas na stronie Plusa była bramka, z której można było bezpłatnie i bezproblemowo wysyłać SMSy do wszystkich operatorów. Teraz niestety ta usługa nie jest już dostępna, ale cenię sobie fakt, że nadal każdy może bezproblemowo przynajmniej do mnie wysłać SMSa z neta. Zdaje się, że w przypadku Ery nie jest to możliwe.
Oferta abonamentowa wyglądała dla mnie zawsze u wszystkich operatorów tak samo – 25-35 złt za które dostaję tyle darmowych minut, że i tak ich nie wykorzystam w przeciągu miesiąca. Ostatnio zacząłem trochę więcej gadać, ale te kilka groszy różnicy razy pięć minut o które przekraczam ilość minut darmowych daje kwotę tak znikomą, że nie wartą rozważenia.
Niestety Plus zdaje się nie specjalnie dbać o utrzymywanie klientów. Ich usługi cały czas trzymają oczywiście wysoki poziom, ale telefony które mogę wybrać przy przedłużaniu umowy są o klasę niższe niż te dostępne u konkurencji, a nagrody za punkty zgromadzone w programie lojalnościowym są, delikatnie mówiąc, nieatrakcyjne. To właśnie telefon, który mogę dostać do abonamentu, jest główną przyczyną mojego zainteresowania zmianą operatora.
Jakie Wy macie doświadczenia z Waszymi operatorami? Czy jakieś ukryte ‘ feature’y ‘ oferty okazywały się wyjątkowo drażniące po zawarciu umowy / kupieniu karty? A może wprost przeciwnie – jesteście miło zaskakiwani nowymi promocjami?
Ja sam jestem klientem Plus GSM odkąd dostałem pierwszy telefon na osiemnaste urodziny (tak, wiem, ‘wtf?’. Ale pamiętajcie, że to było osiem lat temu). Nie narzekałem tak na prawdę nigdy ani na ofertę ani na obsługę klienta. Kilka rzeczy natomiast przypadło mi bardzo do gustu.
Po pierwsze, zasięg sieci. Zdaje się, że Era w tej dziedzinie zbiera jeszcze więcej punktów, ale wielokrotnie byłem w stanie bez problemów wykonywać połączenia z miejsc, gdzie klienci aktualnego Orange mieli ‘zero kresek’. Nie ma też problemu z zasięgiem w głębokich piwnicach czy innych trudno dostępnych miejscach. Oczywiście są miejsca w Polsce w których zasięgu nie ma, ale natrafiłem na nie tylko w najdzikszych zakamarkach naszego kraju.
Po drugie, nie dostaję żadnego spamu reklamowego. Mój ojciec, który ma komórkę w Orange, co chwile lata po nią, tylko po to, żeby przeczytać, że jest zaproszony do udziału w super promocji, czy loterii. SMSy od operatora dostaję tylko jak spóźniam się z płatnością faktury, jak nazbieram pewną ilość punktów w programie lojalnościowym i na własne żądanie.
Przez długi czas na stronie Plusa była bramka, z której można było bezpłatnie i bezproblemowo wysyłać SMSy do wszystkich operatorów. Teraz niestety ta usługa nie jest już dostępna, ale cenię sobie fakt, że nadal każdy może bezproblemowo przynajmniej do mnie wysłać SMSa z neta. Zdaje się, że w przypadku Ery nie jest to możliwe.
Oferta abonamentowa wyglądała dla mnie zawsze u wszystkich operatorów tak samo – 25-35 złt za które dostaję tyle darmowych minut, że i tak ich nie wykorzystam w przeciągu miesiąca. Ostatnio zacząłem trochę więcej gadać, ale te kilka groszy różnicy razy pięć minut o które przekraczam ilość minut darmowych daje kwotę tak znikomą, że nie wartą rozważenia.
Niestety Plus zdaje się nie specjalnie dbać o utrzymywanie klientów. Ich usługi cały czas trzymają oczywiście wysoki poziom, ale telefony które mogę wybrać przy przedłużaniu umowy są o klasę niższe niż te dostępne u konkurencji, a nagrody za punkty zgromadzone w programie lojalnościowym są, delikatnie mówiąc, nieatrakcyjne. To właśnie telefon, który mogę dostać do abonamentu, jest główną przyczyną mojego zainteresowania zmianą operatora.
Jakie Wy macie doświadczenia z Waszymi operatorami? Czy jakieś ukryte ‘ feature’y ‘ oferty okazywały się wyjątkowo drażniące po zawarciu umowy / kupieniu karty? A może wprost przeciwnie – jesteście miło zaskakiwani nowymi promocjami?