Broń, przedmioty, artefakty magiczne
Posted: Tue Mar 12, 2013 12:22 am
Tego tematu, też mi brakuje.
Nazwa oryginalna Atlantydzka: Neshep Aai’Nekhet
(Staroegipski: Oddech Wielkości i Siły)
Nazwa, którą nadała jej Xellas, żeby było bardziej patetycznie: Kosa Ciszy
Nazywana też Wielkim Scyzorykiem, albo Otwieraczem-do-Konserw (‘Strzeżcie się rycerze!’)
Związane: Atlantyda, Xellas
Historia:
Tysiące lat temu, gdy Atlantyda była jeszcze u szczytu swej potęgi, Najwyższy Kapłan świadom, że inne kraje zazdroszczą jej wielkości, techniki i bogactw postanowił stworzyć najpotężniejszą broń, jaką wówczas mógł sobie wyobrazić. Zlecił najlepszym kowalom projekt do wykonania. Pewnej nocy, gdy odprawiał modły, dostał wiadomość od bogów. Został dokładnie poinstruowany, jakie cechy powinna mieć broń i te informacje przekazał rzemieślnikom. Pracowali oni przez wiele lat i za pomocą magicznego młota podarowanego im przez bogów wykuwali broń. Pilnował ich dokładnie podczas pracy, aby niczego nie pomylili. Tak powstało wiele wspaniałych przedmiotów, a wśród nich była również Kosa Ciszy. I ją właśnie upatrzył sobie Kapłan. Broń została poświęcona bogom i napełniona ich mocą. Tylko Najwyższy Kapłan był w stanie aktywować moc zawartą w Kosie dlatego nosił on tytuł "strażnika". Mimo to bogowie zabronili jej używać, więc Kapłan ułożył ją na ołtarzu by jej moc chroniła świątynie. Przez kilka stuleci było dobrze, aż nadszedł czas zagłady. Ludzie uciekali z Atlantydy biorąc to, co uważali za najcenniejsze. Nie wiadomo dokładnie kto zabrał Kosę. Przez następne stulecia nikt jej nie widział, aż do czasu, gdy w pewnym nadmorskim mieście nie zjawiła się pewna czarodziejka. Będąc w gościnie u przyjaciół na ołtarzu zobaczyła Kosę, poczuła moc od niej płynącą i postanowiła ją obejrzeć. Gdy tylko dotknęła broni, ta zalśniła blaskiem, a moc, która się wtedy wydostała zniszczyła cały pokój. "Właściciele" Kosy natychmiast przybiegli zobaczyć co się stało, gdy zobaczyli, że Kosa została ponownie aktywowana uznali, że to wola boska i muszą oddać przedmiot czarodziejce, gdyż najwyraźniej jest ona strażnikiem Kosy.
Faktem jest, że Kosa Ciszy została zbudowana przez najwymyślniejszych kowali Atlantydy według planów Najwyższego Kapłana Świątyni. Nikt nie zna nazwy metalu, z którego ją zrobiono. Jest twardszy i wytrzymalszy niż normalna stal, nie rdzewieje, ani nie traci na właściwościach z czasem – powierzchnia tnąca pozostaje ostra . Na jej całej powierzchni są wyryte znaki Atlantydów. Część z nich jest magiczna, ale część w jakiś sposób oddziałuje z polami magnetycznymi samej planety.
Wygląd:
Na górze posiada dwa obusieczne ostrza, wygięte niczym sierp księżyca i skierowane ku sobie. Kolejne cztery znajdują się na drugim końcu. Złączone są ze sobą w sposób przypominający kolec.
Wykonana jest z dziwnego srebrnego metalu, są na niej wyryte runy tworzące potężne zaklęcia obronne. Prawdopodobnie gdy kowale tworzyli broń, magiczny młot zmieniał zwykły metal na inny.
Kosa dopasowuje się do użytkownika, dlatego u różnych osób może mieć różne właściwości.
Oczywiście można jej używać jako zwykłej broni, dlatego każdy może nią walczyć, czy wziąć do ręki. Jedynie, aby aktywować specjalne moce, trzeba być ‘strażnikiem’. Niektórzy Atlantydzcy kapłani byli do tego szkoleni, ale ta wiedza stała się niedostępna z chwilą zniknięcia Atlantydy.
Stałe właściwości:
- wzmacnia siłę magiczną, zaklęcia przepuszczone przez nią są znacznie silniejsze (np. z fireballa zrobi się mały dragu slave, a osoba nie posiadająca daru mogłaby czarować – gdyby wiedziała jak);
- wzmacnia siłę fizyczną;
- bariera, która jest wokół kosy chroni przed magią, czary są rozpraszane, jeśli się z nią zetkną;
- ostrze jest w stanie bezproblemowo przeciąć zwykły metal, a także uszkodzić inne np. mithril. Jeśli trafi w przedmiot, może go zdezintegrować, jeśli taka jest wola użytkownika – działa to tylko na rzeczy martwe, nie da się tak zabić osoby.
Ataki:
- Ognisty Wir - z czubka Kosy zaczyna się wydobywać płonące tornado, niszczące to co, jest na jego drodze.
- Czarny Ogień – należy nakierować kolec Kosy na wroga, a wtedy otoczy go czarny płomień wysysający energię. Dłuższe użycie oczywiście powoduje śmierć. Energia jest zużywana na wzmocnienie bariery ochronnej wokół Kosy.
- Tnąca Fala – przy wykonaniu zamachu, rozchodzi się tnąca fala uderzeniowa. Powoduje uszkodzenia temu, z czym się zetknie.
- Czarna Głębia - czar przyzywający pradawne moce oceanu. Ofiara odczuwa wszystkie wrażenia towarzyszące tonięciu, po czym zostaje ‘utopiona’. Czar nie wykorzystuje wody i nie jest to iluzja.
Specjalne:
- ‘Wskrzeszenie’ osoby niedawno zabitej – w trakcie tego procesu ciało zostaje zużyte, a osoba musi ponownie się narodzić. Są na to dwie opcje.
1. Ktoś zgodzi się oddać jej część swojego ciała, z pominięciem czasu trwania ciąży, osoba odradza się natychmiast w postaci niemowlęcia. Może przez to ‘odziedziczyć’ cech dawcy ciała.
2. Trzeba znaleźć matkę, która zgodzi się przejść całą ciążę.
Osoba narodzona zachowuje swoje poprzednie umiejętności i siłę. Oczywiście musi się z powrotem nauczyć z nich korzystać. Często nie pamięta poprzedniego życia.
- Broń może przybrać postać dowolnego przedmiotu, zgodnie z wolą swojego właściciela. Może przybrać również postać astralną, wtedy wygląda jak podłużny słup światła. Dzięki tej formie może zostać przywołana w dowolnym miejscu, o ile użytkownik umie to zrobić.
Xellas najczęściej zmienia ją w dwie bliźniacze szable, mają one cienkie, lekko wygięte w falę ostrze. Wyglądają jakby zrobione były ze szkła, albo kryształu.
- Atak Ciszy - technika oparta na ultra i infradźwiękach – z Kosy zaczynają wydobywać się dźwięki o różnym stopniu natężenia. Dlatego zjawisko może przypominać śpiew. Wszystko, co dostanie się w jego obszar natychmiast zostaje poddane działaniu niszczących fal dźwiękowych. W konsekwencji oczywiście zniszczone - nie ma znaczenia czy jest to metal, czy ograny wewnętrzne.
Kosa chroni osobę, którą ją trzyma. Atak jest inicjowany i musi zostać zatrzymany, gdyby broń została wybita z ręki. Śpiew się nie zatrzyma sam z siebie.
- Melodia Pustki - powoduje całkowite usunięcie jakichkolwiek dźwięków w otoczeniu wroga. Przez to odgłosy dobywające się z wnętrza osoby – takie jak szum płynącej krwi, tętno czy praca organów - zaczynają być coraz bardziej intensywne, co doprowadza do szaleństwa i halucynacji. Zbyt długie przebywanie w tak nienaturalnej ciszy może oczywiście spowodować zgon, zależy jak długo osoba jest w stanie znieść tak potężny stres i nie dostać zawału.
Potwierdzenie zjawiska.
Nazwa oryginalna Atlantydzka: Neshep Aai’Nekhet
(Staroegipski: Oddech Wielkości i Siły)
Nazwa, którą nadała jej Xellas, żeby było bardziej patetycznie: Kosa Ciszy
Nazywana też Wielkim Scyzorykiem, albo Otwieraczem-do-Konserw (‘Strzeżcie się rycerze!’)
Związane: Atlantyda, Xellas
Historia:
Tysiące lat temu, gdy Atlantyda była jeszcze u szczytu swej potęgi, Najwyższy Kapłan świadom, że inne kraje zazdroszczą jej wielkości, techniki i bogactw postanowił stworzyć najpotężniejszą broń, jaką wówczas mógł sobie wyobrazić. Zlecił najlepszym kowalom projekt do wykonania. Pewnej nocy, gdy odprawiał modły, dostał wiadomość od bogów. Został dokładnie poinstruowany, jakie cechy powinna mieć broń i te informacje przekazał rzemieślnikom. Pracowali oni przez wiele lat i za pomocą magicznego młota podarowanego im przez bogów wykuwali broń. Pilnował ich dokładnie podczas pracy, aby niczego nie pomylili. Tak powstało wiele wspaniałych przedmiotów, a wśród nich była również Kosa Ciszy. I ją właśnie upatrzył sobie Kapłan. Broń została poświęcona bogom i napełniona ich mocą. Tylko Najwyższy Kapłan był w stanie aktywować moc zawartą w Kosie dlatego nosił on tytuł "strażnika". Mimo to bogowie zabronili jej używać, więc Kapłan ułożył ją na ołtarzu by jej moc chroniła świątynie. Przez kilka stuleci było dobrze, aż nadszedł czas zagłady. Ludzie uciekali z Atlantydy biorąc to, co uważali za najcenniejsze. Nie wiadomo dokładnie kto zabrał Kosę. Przez następne stulecia nikt jej nie widział, aż do czasu, gdy w pewnym nadmorskim mieście nie zjawiła się pewna czarodziejka. Będąc w gościnie u przyjaciół na ołtarzu zobaczyła Kosę, poczuła moc od niej płynącą i postanowiła ją obejrzeć. Gdy tylko dotknęła broni, ta zalśniła blaskiem, a moc, która się wtedy wydostała zniszczyła cały pokój. "Właściciele" Kosy natychmiast przybiegli zobaczyć co się stało, gdy zobaczyli, że Kosa została ponownie aktywowana uznali, że to wola boska i muszą oddać przedmiot czarodziejce, gdyż najwyraźniej jest ona strażnikiem Kosy.
Faktem jest, że Kosa Ciszy została zbudowana przez najwymyślniejszych kowali Atlantydy według planów Najwyższego Kapłana Świątyni. Nikt nie zna nazwy metalu, z którego ją zrobiono. Jest twardszy i wytrzymalszy niż normalna stal, nie rdzewieje, ani nie traci na właściwościach z czasem – powierzchnia tnąca pozostaje ostra . Na jej całej powierzchni są wyryte znaki Atlantydów. Część z nich jest magiczna, ale część w jakiś sposób oddziałuje z polami magnetycznymi samej planety.
Wygląd:
Na górze posiada dwa obusieczne ostrza, wygięte niczym sierp księżyca i skierowane ku sobie. Kolejne cztery znajdują się na drugim końcu. Złączone są ze sobą w sposób przypominający kolec.
Wykonana jest z dziwnego srebrnego metalu, są na niej wyryte runy tworzące potężne zaklęcia obronne. Prawdopodobnie gdy kowale tworzyli broń, magiczny młot zmieniał zwykły metal na inny.
Kosa dopasowuje się do użytkownika, dlatego u różnych osób może mieć różne właściwości.
Oczywiście można jej używać jako zwykłej broni, dlatego każdy może nią walczyć, czy wziąć do ręki. Jedynie, aby aktywować specjalne moce, trzeba być ‘strażnikiem’. Niektórzy Atlantydzcy kapłani byli do tego szkoleni, ale ta wiedza stała się niedostępna z chwilą zniknięcia Atlantydy.
Stałe właściwości:
- wzmacnia siłę magiczną, zaklęcia przepuszczone przez nią są znacznie silniejsze (np. z fireballa zrobi się mały dragu slave, a osoba nie posiadająca daru mogłaby czarować – gdyby wiedziała jak);
- wzmacnia siłę fizyczną;
- bariera, która jest wokół kosy chroni przed magią, czary są rozpraszane, jeśli się z nią zetkną;
- ostrze jest w stanie bezproblemowo przeciąć zwykły metal, a także uszkodzić inne np. mithril. Jeśli trafi w przedmiot, może go zdezintegrować, jeśli taka jest wola użytkownika – działa to tylko na rzeczy martwe, nie da się tak zabić osoby.
Ataki:
- Ognisty Wir - z czubka Kosy zaczyna się wydobywać płonące tornado, niszczące to co, jest na jego drodze.
- Czarny Ogień – należy nakierować kolec Kosy na wroga, a wtedy otoczy go czarny płomień wysysający energię. Dłuższe użycie oczywiście powoduje śmierć. Energia jest zużywana na wzmocnienie bariery ochronnej wokół Kosy.
- Tnąca Fala – przy wykonaniu zamachu, rozchodzi się tnąca fala uderzeniowa. Powoduje uszkodzenia temu, z czym się zetknie.
- Czarna Głębia - czar przyzywający pradawne moce oceanu. Ofiara odczuwa wszystkie wrażenia towarzyszące tonięciu, po czym zostaje ‘utopiona’. Czar nie wykorzystuje wody i nie jest to iluzja.
Specjalne:
- ‘Wskrzeszenie’ osoby niedawno zabitej – w trakcie tego procesu ciało zostaje zużyte, a osoba musi ponownie się narodzić. Są na to dwie opcje.
1. Ktoś zgodzi się oddać jej część swojego ciała, z pominięciem czasu trwania ciąży, osoba odradza się natychmiast w postaci niemowlęcia. Może przez to ‘odziedziczyć’ cech dawcy ciała.
2. Trzeba znaleźć matkę, która zgodzi się przejść całą ciążę.
Osoba narodzona zachowuje swoje poprzednie umiejętności i siłę. Oczywiście musi się z powrotem nauczyć z nich korzystać. Często nie pamięta poprzedniego życia.
- Broń może przybrać postać dowolnego przedmiotu, zgodnie z wolą swojego właściciela. Może przybrać również postać astralną, wtedy wygląda jak podłużny słup światła. Dzięki tej formie może zostać przywołana w dowolnym miejscu, o ile użytkownik umie to zrobić.
Xellas najczęściej zmienia ją w dwie bliźniacze szable, mają one cienkie, lekko wygięte w falę ostrze. Wyglądają jakby zrobione były ze szkła, albo kryształu.
- Atak Ciszy - technika oparta na ultra i infradźwiękach – z Kosy zaczynają wydobywać się dźwięki o różnym stopniu natężenia. Dlatego zjawisko może przypominać śpiew. Wszystko, co dostanie się w jego obszar natychmiast zostaje poddane działaniu niszczących fal dźwiękowych. W konsekwencji oczywiście zniszczone - nie ma znaczenia czy jest to metal, czy ograny wewnętrzne.
Kosa chroni osobę, którą ją trzyma. Atak jest inicjowany i musi zostać zatrzymany, gdyby broń została wybita z ręki. Śpiew się nie zatrzyma sam z siebie.
- Melodia Pustki - powoduje całkowite usunięcie jakichkolwiek dźwięków w otoczeniu wroga. Przez to odgłosy dobywające się z wnętrza osoby – takie jak szum płynącej krwi, tętno czy praca organów - zaczynają być coraz bardziej intensywne, co doprowadza do szaleństwa i halucynacji. Zbyt długie przebywanie w tak nienaturalnej ciszy może oczywiście spowodować zgon, zależy jak długo osoba jest w stanie znieść tak potężny stres i nie dostać zawału.
Potwierdzenie zjawiska.