Broń, przedmioty, artefakty magiczne

Tu znajdziecie opisy niektórych lokacji Multiświata, opisy bohaterów, NPC, questów, a także charakterystyki samych forumowiczów.
Post Reply
User avatar
Xellas
Posts: 313
Joined: Sun Jan 04, 2009 12:23 am
Location: Gdańsk - tu gdzie smoki chodzą koło Fontanny Neptuna

Broń, przedmioty, artefakty magiczne

Post by Xellas »

Tego tematu, też mi brakuje.




Nazwa oryginalna Atlantydzka: Neshep Aai’Nekhet
(Staroegipski: Oddech Wielkości i Siły)

Nazwa, którą nadała jej Xellas, żeby było bardziej patetycznie: Kosa Ciszy
Nazywana też Wielkim Scyzorykiem, albo Otwieraczem-do-Konserw (‘Strzeżcie się rycerze!’)

Związane: Atlantyda, Xellas


Historia:
Tysiące lat temu, gdy Atlantyda była jeszcze u szczytu swej potęgi, Najwyższy Kapłan świadom, że inne kraje zazdroszczą jej wielkości, techniki i bogactw postanowił stworzyć najpotężniejszą broń, jaką wówczas mógł sobie wyobrazić. Zlecił najlepszym kowalom projekt do wykonania. Pewnej nocy, gdy odprawiał modły, dostał wiadomość od bogów. Został dokładnie poinstruowany, jakie cechy powinna mieć broń i te informacje przekazał rzemieślnikom. Pracowali oni przez wiele lat i za pomocą magicznego młota podarowanego im przez bogów wykuwali broń. Pilnował ich dokładnie podczas pracy, aby niczego nie pomylili. Tak powstało wiele wspaniałych przedmiotów, a wśród nich była również Kosa Ciszy. I ją właśnie upatrzył sobie Kapłan. Broń została poświęcona bogom i napełniona ich mocą. Tylko Najwyższy Kapłan był w stanie aktywować moc zawartą w Kosie dlatego nosił on tytuł "strażnika". Mimo to bogowie zabronili jej używać, więc Kapłan ułożył ją na ołtarzu by jej moc chroniła świątynie. Przez kilka stuleci było dobrze, aż nadszedł czas zagłady. Ludzie uciekali z Atlantydy biorąc to, co uważali za najcenniejsze. Nie wiadomo dokładnie kto zabrał Kosę. Przez następne stulecia nikt jej nie widział, aż do czasu, gdy w pewnym nadmorskim mieście nie zjawiła się pewna czarodziejka. Będąc w gościnie u przyjaciół na ołtarzu zobaczyła Kosę, poczuła moc od niej płynącą i postanowiła ją obejrzeć. Gdy tylko dotknęła broni, ta zalśniła blaskiem, a moc, która się wtedy wydostała zniszczyła cały pokój. "Właściciele" Kosy natychmiast przybiegli zobaczyć co się stało, gdy zobaczyli, że Kosa została ponownie aktywowana uznali, że to wola boska i muszą oddać przedmiot czarodziejce, gdyż najwyraźniej jest ona strażnikiem Kosy.

Faktem jest, że Kosa Ciszy została zbudowana przez najwymyślniejszych kowali Atlantydy według planów Najwyższego Kapłana Świątyni. Nikt nie zna nazwy metalu, z którego ją zrobiono. Jest twardszy i wytrzymalszy niż normalna stal, nie rdzewieje, ani nie traci na właściwościach z czasem – powierzchnia tnąca pozostaje ostra . Na jej całej powierzchni są wyryte znaki Atlantydów. Część z nich jest magiczna, ale część w jakiś sposób oddziałuje z polami magnetycznymi samej planety.


Wygląd:
Na górze posiada dwa obusieczne ostrza, wygięte niczym sierp księżyca i skierowane ku sobie. Kolejne cztery znajdują się na drugim końcu. Złączone są ze sobą w sposób przypominający kolec.
Wykonana jest z dziwnego srebrnego metalu, są na niej wyryte runy tworzące potężne zaklęcia obronne. Prawdopodobnie gdy kowale tworzyli broń, magiczny młot zmieniał zwykły metal na inny.


Kosa dopasowuje się do użytkownika, dlatego u różnych osób może mieć różne właściwości.
Oczywiście można jej używać jako zwykłej broni, dlatego każdy może nią walczyć, czy wziąć do ręki. Jedynie, aby aktywować specjalne moce, trzeba być ‘strażnikiem’. Niektórzy Atlantydzcy kapłani byli do tego szkoleni, ale ta wiedza stała się niedostępna z chwilą zniknięcia Atlantydy.


Stałe właściwości:
- wzmacnia siłę magiczną, zaklęcia przepuszczone przez nią są znacznie silniejsze (np. z fireballa zrobi się mały dragu slave, a osoba nie posiadająca daru mogłaby czarować – gdyby wiedziała jak);
- wzmacnia siłę fizyczną;
- bariera, która jest wokół kosy chroni przed magią, czary są rozpraszane, jeśli się z nią zetkną;
- ostrze jest w stanie bezproblemowo przeciąć zwykły metal, a także uszkodzić inne np. mithril. Jeśli trafi w przedmiot, może go zdezintegrować, jeśli taka jest wola użytkownika – działa to tylko na rzeczy martwe, nie da się tak zabić osoby.


Ataki:
- Ognisty Wir - z czubka Kosy zaczyna się wydobywać płonące tornado, niszczące to co, jest na jego drodze.
- Czarny Ogień – należy nakierować kolec Kosy na wroga, a wtedy otoczy go czarny płomień wysysający energię. Dłuższe użycie oczywiście powoduje śmierć. Energia jest zużywana na wzmocnienie bariery ochronnej wokół Kosy.
- Tnąca Fala – przy wykonaniu zamachu, rozchodzi się tnąca fala uderzeniowa. Powoduje uszkodzenia temu, z czym się zetknie.
- Czarna Głębia - czar przyzywający pradawne moce oceanu. Ofiara odczuwa wszystkie wrażenia towarzyszące tonięciu, po czym zostaje ‘utopiona’. Czar nie wykorzystuje wody i nie jest to iluzja.


Specjalne:
- ‘Wskrzeszenie’ osoby niedawno zabitej – w trakcie tego procesu ciało zostaje zużyte, a osoba musi ponownie się narodzić. Są na to dwie opcje.
1. Ktoś zgodzi się oddać jej część swojego ciała, z pominięciem czasu trwania ciąży, osoba odradza się natychmiast w postaci niemowlęcia. Może przez to ‘odziedziczyć’ cech dawcy ciała.
2. Trzeba znaleźć matkę, która zgodzi się przejść całą ciążę.
Osoba narodzona zachowuje swoje poprzednie umiejętności i siłę. Oczywiście musi się z powrotem nauczyć z nich korzystać. Często nie pamięta poprzedniego życia.

- Broń może przybrać postać dowolnego przedmiotu, zgodnie z wolą swojego właściciela. Może przybrać również postać astralną, wtedy wygląda jak podłużny słup światła. Dzięki tej formie może zostać przywołana w dowolnym miejscu, o ile użytkownik umie to zrobić.
Xellas najczęściej zmienia ją w dwie bliźniacze szable, mają one cienkie, lekko wygięte w falę ostrze. Wyglądają jakby zrobione były ze szkła, albo kryształu.

- Atak Ciszy - technika oparta na ultra i infradźwiękach – z Kosy zaczynają wydobywać się dźwięki o różnym stopniu natężenia. Dlatego zjawisko może przypominać śpiew. Wszystko, co dostanie się w jego obszar natychmiast zostaje poddane działaniu niszczących fal dźwiękowych. W konsekwencji oczywiście zniszczone - nie ma znaczenia czy jest to metal, czy ograny wewnętrzne.
Kosa chroni osobę, którą ją trzyma. Atak jest inicjowany i musi zostać zatrzymany, gdyby broń została wybita z ręki. Śpiew się nie zatrzyma sam z siebie.

- Melodia Pustki - powoduje całkowite usunięcie jakichkolwiek dźwięków w otoczeniu wroga. Przez to odgłosy dobywające się z wnętrza osoby – takie jak szum płynącej krwi, tętno czy praca organów - zaczynają być coraz bardziej intensywne, co doprowadza do szaleństwa i halucynacji. Zbyt długie przebywanie w tak nienaturalnej ciszy może oczywiście spowodować zgon, zależy jak długo osoba jest w stanie znieść tak potężny stres i nie dostać zawału.
Potwierdzenie zjawiska.
"Oh Xellas, bo przy Tobie nie idzie patrzeć na cycki, kiedy trzeba całą uwagę skupić na Twoich rękach i na tym, co aktualnie w nich trzymasz"
Satsuki

"To nie zjazdy robia sie do dupy. To wy normalniejecie na starość."
Korm
User avatar
Caerth
Posts: 513
Joined: Sun Feb 22, 2009 9:44 pm
Location: Above

Re: Broń, przedmioty, artefakty magiczne

Post by Caerth »

Image

Łamacz Zaklęć

Osobista broń Ehren Urzu.

Wielki dwuręczny miecz, którego jedyną specjalną zdolnością jest ,w uproszczeniu stuprocentowa negacja magii w odległości pięciu metrów od powierzchni ostrza. Prócz tego jest to po prostu wielki, obłędnie ciężki* kawał metalu - w odróżnieniu od większości takich kreacji- naostrzony lepiej niż niejedna brzytwa.

Oryginalnie oręż ten był okazjonalnie używany przez Caia od Szarych Ostrzy - aktualne wcielenie miecza pozbawione jest złotych run, zyskał za to delikatną aurę tej samej barwy.



*jakieś 150 kilo
Last edited by Caerth on Sat Apr 13, 2013 8:12 pm, edited 1 time in total.
My soul is still the same
But it has many names
User avatar
Caerth
Posts: 513
Joined: Sun Feb 22, 2009 9:44 pm
Location: Above

Re: Broń, przedmioty, artefakty magiczne

Post by Caerth »

Image

Standardowy karabin używany przez straż Khartum. Broń nieszczególnej celności, nadrabiająca tą wadę pojemnością magazynka o unikalnej spiralnej budowie, pozwalającego bez przeładowania oddać sto strzałów. Istnieje również wariant pistoletowy broni, z magazynkiem o pojemności 25 i 50 pocisków. Cechom szczególną tego systemu uzbrojenia jest możliwość używania magazynków pomiędzy różnymi wariantami, co znacząco zmiejsza koszty i upraszcza logistykę. Broń ta lubiana jest przez użytkowników, którzy jako jedyną wadę podają podatność na zacięcia skomplikowane mechanizmy podawania amunicji.
My soul is still the same
But it has many names
User avatar
Raflik
Posts: 161
Joined: Sun Jan 04, 2009 4:43 pm
Location: #care

Re: Broń, przedmioty, artefakty magiczne

Post by Raflik »

Image

Z notatek Raflika sporządzonych na Coddar:

Nazwa: Stabilium X
Postać: Gęsty zielonkawy fosforyzujący płyn
Skład: Okruchy kryształów Stabilium (~2 g) rozpuszczone w odpowiednim rozpuszczalniku (Polarny hydrofobowy - dla malkontentów)

Efekty spodziewane: Niezwykła skuteczność przeciwko "nadnaturalnym" istotom - W świecie Coddar zgodnie z panującymi tam prawami powino skończyć się to tymczasową utratą nadnaturalnych zdolności, i sprowadzenie obiektów do "najbardziej prawdopodobnej formy", ewentualnie śmierci z powodu braku możliwości dostosowania się. Neutralizacja z organizmu powinna odbyć się na standardowych zasadach, z wzrostem ekspotencjalnym - pierwsze wydalenie trucizny w sposób ludzki, powoduje powrót "naturalnych, rasowych tkanek", które z reguły przyśpieszają regenerację organizmu
Obecna ilość: 6 sztuk w posiadaniu gangu Borygomosa, 1 odpowiednio zabezpieczona u Raflika

BROŃ W FAZACH TESTU - Brak chętnych na króliki doświadczalne powoduje iż efekty są czysto teoretyczne, jednakże użycie w warunkach bojowych zweryfikuje zgodność z teorią spodziewanych efektów.



----------------------------------------------------------
Efekt na Mazoku:
Satsuki połknęła kryształ w całości i:
Połknięcie kryształu mogło nie być najlepszym pomysłem. W początkowej fazie Stabilinum przywróciło ją do prawdopodobnego, materialnego stanu. Teraz jednak substancja równała Mazoku do standardów Coddar, co oznaczało stopniowe odcinanie Satsuki od słabo powiązanego z tym światem astrala. Proces był powolny, ale zdecydowanie odczuwalny. Zmiany najwyraźniej były widoczne również na zewnątrz,
Słabe oddziaływanie efektu mogło wiązać się z trwałą postacią Stabilium i zbyt powolnym "rozkładaniem" kamienia przez układy wewnętrzne. Rozpuszczenie kamienia winno przyśpieszyć efekt kilkusetkrotnie.
User avatar
Satsuki
Posts: 1878
Joined: Fri Jan 02, 2009 11:06 pm
Location: Aaxen

Re: Broń, przedmioty, artefakty magiczne

Post by Satsuki »

Image

Nazwa: M-43
Rodzaj jednostki: Biologiczny Motyl Szpiegowski (Paź Królewski)
Typ: Hybryda Papilio machaon
Organizacja: Agenda
Twórca: Informacja Zastrzeżona

Wygląd: Motyl Papilio machaon o ubarwieniu we wszystkich kolorach tęczy.
Postać: Rój różnokolorowych motyli. Forma biologiczna o właściwościach Roju dysponująca bardzo słabą telepatią.
Funkcja: Podsłuch
Zasięg podsłuchu: Maksimum 10 metrów, zależnie od wysokości i częstotliwości dźwięku.
Zalety: Właściwości Roju. Zniszczenie jednego motyla z roju nie powoduje utraty informacji! (patrz. Właściwości Roju) W przeciwieństwie do normalnych motyli – nie musi zasypiać na noc.
Wady: Jednostka bardzo podatna na uszkodzenia fizyczne. Co 12 godzin potrzebuje 4 godzin odpoczynku. UWAGA! Jednostka przystosowana wyłącznie do atmosfery zbliżonej do ziemskiej.


Notatka:
M-43 to najnowszy wynalazek Dolnego Ry’leh. Aby rój mógł spełniać swoje zadanie, wymagane jest posiadanie minimum dwóch jednostek (poleca się aby przynajmniej jedna jednostka była zawsze w bezpośrednim kontakcie z osobą szpiegującą). Do przekazu informacji potrzebny jest specjalny nadajnik zdolny do czytania bardzo niskich fal telepatycznych (nadajnik ma bardzo małe rozmiary i można bez problemu trzymać go w kieszeni). Odkodowanie danych możliwe jest wyłącznie dzięki specjalnemu kluczowi deszyfracyjnemu (aktualnie klucz posiada wyłącznie Agenda).
Avatar stworzony przez tego uzdolnionego Pana.
User avatar
c914
Posts: 595
Joined: Sat Jan 03, 2009 10:30 am

Re: Broń, przedmioty, artefakty magiczne

Post by c914 »

Uzbrojenie Jednostek Latajacych Zgromadzenia
(kopia ze starego forum)

LIGHTNING BEAM
Generowana przez wierzchnią warstwę krystalicznej materii strumień energii. Liting Beam jest w stanie dostosować się do osłon jak i pancerza celu. Po kilku strzałach krystaliczna materia przestraja się na najbardziej efektywny typ prowadzenia ognia dla wybranego celu.

TORPEDY DARK STAR
Wystrzeliwane w podprzestrzen lub za pomocą napędu zbliżeniowego. Tworzą wokół siebie pole DarkStar wchłaniając wszystko co znajdzie się w promieniu ich działania. Zaraz po utworzeniu pole zapada się miażdżąc wszystko w środku nieskończenie wieką grawitacją.

USG - Generator Niestabilnej Podprzestrzeni:
Jest to broń wielorakiego zastosowania:
Może być użyta do wywołania supernowej. Do tego potrzebne jest 6 statków klasy Hara które ustawiając się równomiernie wokół wybranej gwiazdy po naładowaniu generatorów ( trwa to ponad 1 godzinę ) uruchamiają USG. Pod wpływem ogromnej grawitacji procesy termojądrowe wewnątrz gwiazdy zostają wielokrotnie przyspieszone. W ich wyniku powstają ogromne ilości energii które po wyłączeniu USG nie mogą być zatrzymane wewnątrz gwiazdy za pomocą jej własnej grawitacji. Po kilku minutach następuje nagłe jej uwolnienie i powstanie supernowej.
Statki które maja wywołać ten efekt w trakcje jego wykonywania są bezbronne ( ich uzbrojenie nie działa osłony są wyłączone ) ze względu na ogromne ilości energii jakie trzeba dostarczyć generatorom do zainicjowania dostatecznie silnego USG.

Planety: Tutaj potrzebny jest tylko jeden statek klasy Hara który inicjuje USG tuż nad powierzchnią planety. W Wyniku ogromnego pola grawitacyjnego jej skorupa zostaje rozerwana i zachwiane zostają reakcje wewnątrz jądra planety co owocuje wzmożoną aktywnością tektoniczną oraz po kilkunastu minutach jej rozerwaniem.
ładowanie generatora trwa niespełna 5 minut i w tym czasie podobnie jak w przypadku supernowej statek jest bezbronny.

Trzecie zastosowanie to walka z innymi jednostkami.
Gdy usg zostaje uruchomione przed wrogim statkiem tworzy się wir niestabilnej podprzestrzeni który zatrzymuje swoją grawitacja daną jednostkę i uszkadza bądź też niszczy ją za jej pomocą. Im statek jest szybszy tym uszkodzenia są większa gdyż w momencie zatrzymania będzie on znajdował się bliżej centrum niestabilnego wiru. Pole grawitacyjne jest porównywalne z tym jakie występuje w czarnej dziurze.

Tutaj generatory ładują się znacznie szybciej ale pozwalają teoretycznie tylko na jeden „strzał” w trakcie walki dlatego ta broń jest używana w ostateczności.

WAVE:
broń defensywno ofensywa działająca zarówno z podprzestrzeni jak i normalnej przestrzeni.
Działanie defensywne: generator wave tworzy swojego rodzaju fale grawitacyjne w przestrzeni oraz faluje podprzestrzeń. Częstotliwość tworzenia nowej fali waha się do 0,01 sekundy ( najmniejsze jednostki ) do 0,0025 sekundy ( największe statki oraz instalacje ). Fale powstają w odległości kilkudziesięciu metrów od kadłuba statku i tworzą barierę przez która wrogie pociski muszą się przebić. Wave generując coraz to nowe bariery osłabia siłę strzału i jedynie naprawde ogromne ilości energii są w stanie przebici pole działania wava. System defensywny działa zarówno z podprzestrzeni jak i normalnej przestrzeni i jest w stanie pochłonąć każdy atak nie ważne czy będzie on energetyczny, konwencjonalny lub tez odziaływujący na czasoprzestrzeń .

Działanie ofensywne: działa na dwie płaszczyzny. Oddziaływanie z podprzestrzeni ma za zadanie zmiękczyć atakowany obiekt destabilizując jego strukturę na poziomie atomowym ( częściowo unieszkodliwia oddziaływania silne ) w tym samym czasie w normalnej przestrzeni fale grawitacyjne zaczynają wykrzywić obiekt poddając go ogromnym naprężeniom. Atakowana jednostka wykrzywia się w nienaturalny sposób aż wreszcie kadłub nie jest w stanie wytrzymać działających na niego sił i zostaje rozdarty. To samo dzieje się wewnątrz atakowanego obiektu ciała o mniejszej wytrzymałości ( np. ludzie elementy komputerowe itp ) szybciej są niszczone. Konwencjonalne osłony ignorują wave jedynie co może go zminimalizować efekt działania fal to dobra osłona grawitacyjna.

ŁADUENK TEMPEST:
Jest to broń o działaniu obszarowym. Detonacja całego zapasu tempestów na Abadonie jest w stanie wymazać obszar jednego sektora ( ok. 2 lat świetlnych ). Technologia tempest opiera się na zastosowaniu cząsteczki antyOmega.
AntyOmega w przeciwieństwie do Omegi występuje jedynie w podprzestrzeni. Podobne jak jej odpowiednik jest bardzo niestabilna i pojawia się na ułamki sekund poczym znika. Jej działanie w podprzestrzeni jest niemal niezauważalne. W normalnej przestrzeni antyOmega zachowuje się całkowicie inaczej: następuje natychmiastowa destabilizacja struktury cząsteczki. W promieniu działania antyOmegi zanikają wszelkie oddziaływania wiązarce atomy.( przestrzeń staje się martwa ) Bezwładne cząstki materi pod wpływem działania antyOmegii zostają wyparte z obszaru jej dziabania. Gdy cząsteczka znika materia wraca na swoje miejsce. Dodatkowo w pustym obszarze następuje rozdarcie normalnej przestrzen,i powstają rożnego rodzaju anomalie grawitacyjne i czasowe.

Shivanie zetknęli się z antyOmegą w trakcie poszukiwań kryształów. Jednakże dopiero niedawno opracowali bezpieczną technologię utrzymania antyOmegi w normalnej przestrzeni.

Ze względu na śmiercionośny potencjał jaki niesie ze sobą ładunek tempest jedynie nieliczne statki są w niego wyposażony i w razie jakichkolwiek problemów technicznych bądź też groźby zniszczenia statku antyOmega jest natychmiastowo niwelowana ( działanie jest automatyczne więc nie istnieje groźba destabilizacji ładunku tempest )
USS George Washington - 90 tysiecy ton dyplomacji.
User avatar
Caerth
Posts: 513
Joined: Sun Feb 22, 2009 9:44 pm
Location: Above

Re: Broń, przedmioty, artefakty magiczne

Post by Caerth »

Wiatr Zmian

Chaotyczny miecz o nieznanym pochodzeniu, obdarzony moca zdolna burzyc swiaty. Jego pelne mozliwosci sa nieznane. Orez zachwiewa przyczynowo - skutkowosc i z calom pewnoscia elementarne prawa fizyki, z prawem zachowaia masy na czele. Zmienia mase, stajac sie w zaleznosci od potrzeby niezwykle lekki, to znow ogromnie ciezki w chwili uderzenia zwielokratniajac sile ciosow. Niewykle ostra, poznaczona runami klinga ogniskuje w sobie moc Wszechswiatow Chaosu zwana niekiedy Magiom. Jedynie Wybrancy sa w stanie wziasc orez w dlonie i nie ulec jego destrukcyjny wplywom. Rekojesc zdobi trzynascie krysztalow czystego Spaczenia.

Wedlug legend Miecze Egzekutorow Rownowagi: Wiatr Zmian i blizniaczy Straznik Praw objawiaja sie w momentach, gdy w ktoryms ze zrownowazonych wszechswiatow zaczyna dominowac Porzadek lub Chaos. Jako, ze wygrana ktoregokolwiek z tych elementow oznaczala by zaglade wszelkiego Istnienia w danym wszechwiecie najprawdopodobniej dzialalnosc mieczy jest na dluzsza mete dobroczynna, nie mniej jednak Wiatr Zmian zwykl byc kojarzony z upadkiem cywilizacji, epokami wojen i bezsensownymi smierciami milionow, natomiast Straznik Praw z tyrania, despotycznymi wladcami i bezlitosnymi systemami politycznymi.

Do tej pory najwieksza zecza, ktorej dokonano przy pomocy jednego z tego typumieczy bylo zniszczenie trzech systemow planetarnych jednym cieciem.
My soul is still the same
But it has many names
Post Reply