Mechwarrior Online

Dyskusje o grach i prowadzone sesje gier PBF

Moderator: Crow

User avatar
c914
Posts: 596
Joined: Sat Jan 03, 2009 10:30 am

Re: Mechwarrior Online

Post by c914 »

Ciekawe jak rozwiążą problem ze scoutami, niby mają być potrzebne i wogóle ale... sam nie wiem jak popatrzeć na filmik promujący Jennera widać że można nim coś ugrać.
USS George Washington - 90 tysiecy ton dyplomacji.
User avatar
GvS
Posts: 706
Joined: Fri Aug 29, 2008 8:48 pm

Re: Mechwarrior Online

Post by GvS »

Dobrego Jennera ciężko zabić bo rzeczywiście jest strasznie szybki. 1v1 potrafi rozwalić Atlasa biegając za jego plecami, ale dobry team zawsze się osłania i zazwyczaj nasz Jenner albo jakiś inny lżejszy mech po prostu wbiega na ich Jennera, przewraca go i po dwóch salwach problem jest rozwiązany.

W grach z randomami mają jeszcze duże znaczenie przy zajmowaniu bazy. W tej chwili w becie jest tylko jeden tryb: assault 8v8. Wygrywa się poprzez zajęcie bazy przeciwnika lub wyeliminowanie wszystkich wrogich mechów. Do bazy prowadzą zazwyczaj dwie drogi - krótsza i wąska oraz dłuższa, na otwartym terenie. Często zdarza się tak że wszyscy idą tylko jedną drogą a jennery ich okrążają i zajmują bazę, lub duża grupa wroga wbija do naszej bazy a nasi gonią się z jednym Jennerem po całej mapie.

Czasami trafi się na trochę lepszych ludzi to dość długo trwają podchody. Każda grupa chroni się za przeszkodami i czekają aż ktoś się wychyli lub właśnie Jennery jakoś sprytnie zajdą przeciwnika i nasze LRMy mogą go ostrzeliwać. Jeśli nie ma anti-missile system to nawet dobrze schowany Atlas szybko schodzi.

Po oficjalnym starcie znaczenie może mieć również cena. Jennery są 3x tańsze niż atlas.

@Korm
Ja będę miał Atlasa na starcie więc na pewno od niego zaczynam.
A necromancer is just a really late healer.
User avatar
Crow
Posts: 2584
Joined: Fri Aug 29, 2008 10:51 am

Re: Mechwarrior Online

Post by Crow »

GvS wrote: Też się trochę wahałem nad kupnem, ale ten bonusowy mech za 60$ ma lifetime boosta do expa.
Nie grałem w żadną z poprzednich części Mechwarriora (za to kochałem Mech commandery), ale skoro tyle osób jest zainteresowanych.. Którą opcję trzeba kupić, żeby mieć lifetime exp boost? Tu: http://mwomercs.com/founders widzę tylko 1/2/3-miesiące premium z xp boostem. Czy xp boost dużo daje? Którą opcję macie kupioną? No i w jakiej klasie powinienem się szkolić, żeby z Wami grać? Obawiam się, że nie ma healerów w tym uniwersum :P.
User avatar
GvS
Posts: 706
Joined: Fri Aug 29, 2008 8:48 pm

Re: Mechwarrior Online

Post by GvS »

Founder's Mech ma boost expa. Najważniejsze są mechy: przy Elite (to wybrałem) wybierasz jednego (Atlas jest najbardziej opłacalny - najdroższy normalnie), przy Legendary masz wszystkie. Te mechy dają 25% więcej expa dla skilli pilota które są dość słabe i dają tylko minimalną przewagę (http://i.imgur.com/0koei.png).

Ciężko mi podzielić na klasy, po prostu im cięższy mech tym wolniejszy. To jak je zbudujesz ma największe znaczenie a tutaj jest spore pole do popisu. Największy problem to w sumie wybór mecha przy Elite, potem możesz potestować wszystkie w trakcie bety i znaleźć takiego który najbardziej Ci odpowiada.

Tutaj jeszcze porównanie cen Atlasów i Jennera: http://i.imgur.com/XOXO4.png
A necromancer is just a really late healer.
User avatar
Crow
Posts: 2584
Joined: Fri Aug 29, 2008 10:51 am

Re: Mechwarrior Online

Post by Crow »

Hym, a jak działają ceny? Musisz kupić nowego mecha za każdym razem jak zginiesz? Widzę, że są dwie waluty?

W commanderze jednym z mechów które zawsze zabierałem na misje była katapulta. Co prawda tak samo wolna jak cała reszta, ale przynajmniej ma jump jety. Z PPC nie kończyła się amunicja tak szybko, jak z LRM. Ma to sens w MWO, czy long range mechy są słabe?
User avatar
GvS
Posts: 706
Joined: Fri Aug 29, 2008 8:48 pm

Re: Mechwarrior Online

Post by GvS »

Mecha masz cały czas ale podobno będzie system uszkodzeń i będzie trzeba naprawiać jak zginiesz. Są dwie waluty jak w większości F2P gier, jedna to punkty za kasę a druga za granie.

Long range to podstawa DPSu, możesz sobie wybrać ile rakiet bierzesz i korm wspominał że opłaca się wziąć więcej rakiet i heat sinków zamiast JJ.
A necromancer is just a really late healer.
User avatar
korm
Posts: 408
Joined: Wed Jan 28, 2009 7:07 pm

Re: Mechwarrior Online

Post by korm »

Co do cen - mecha kupuje sie jednorazowo (a kosztuja duzo - taki Atlas to 11 milionow in game, za wygrany mecz dostaje sie 300k o ile dobrze pamietam), jednak jesli mech zostanie uszkodzony to gracz jest zmuszony zaplacic za naprawe i amunicje (minus do tego co zarabiasz na misji, z tego co obiecuja tworcy bedzie sie dalo wyjsc na minus za mega faile).

Mechy zasiegowe maja DUZE znaczenie (jest o nie sciana placzu na forum, w szczegolnosci o LRM boaty), tylko malo ludzi potrafi tym grac - dostaje ataku smiechawy jak widze catapa robiacego z LRMow 400-700 dmg, kiedy podstawowym nienoobowym wynikiem jest 1k dmg+ jako fire support (chyba, ze zostalo sie twardo counternietym przez jennera/hunchbacka a nikt z twojej druzyny nie ruszyl dupy by cie uratowac). Czasem widze cos nawet gorszego - minimalny zasieg LRM to 180 metrow, ludzie nie potrafiacy grac FS maja tedencje do sadzenia z nich na bliska odleglosc. Ostrzal zasiegowy ma tez duze znaczenie psychologiczne - szczegolnie przeciwko pubbies. Taki prowadzacy stadko wrogich mechow atlas moze uciec z lini frontu jak dostanie rzygiem rakiet od 2 missleboatow, zamiast tankowac i pozwolic reszcie swojego team na podejscie pod wrogie pozycje (prawdopodobnie element psychologiczny i brak umiejetnosci skontrowania stoi za mega QQ na forum). Wspomnialem o kontrowaniu wsparcia zasiegowego - niestety jest z tym gorzej jak z kompetentnym wsparciem. Jako, ze niemal każdy noob i jego matka siedzi obecnie w atlasie (po tym poznac nooba) i wyciaga zawrotna predkosc 40-50km/h to zdazy sie zmienic w zweglona kupke zlomu nim podejdzie do rzygajacych z 2 konca mapy missle boatow a tym bardzie przebije sie przez atlasy przeciwnej druzyny.

Odnosnie noobow w atlasach - jak sie ma cos szybkiego i wejdzie sie mu na dupe to mozna go az do smierci nawalac w plecy bo nooboatlas nie potrafi sie obrocic tak by nie byc do ciebie plecami.

> (Atlas jest najbardziej opłacalny - najdroższy normalnie)


Niekoniecznie, founder's jenner tez jest niezly. Cata C1 jest srednio oplacalna a HBK-4G jest najslabszy z calego zestawu na chwile obecna.

>Te mechy dają 25% więcej expa dla skilli pilota które są dość słabe i dają tylko minimalną przewagę

Ostati tier skilli daje ci jednego wiecej omni slota. Nazwij double gauss atlasa lub 4 x SMR6 Centuriona "minimalna przewaga".

>możesz sobie wybrać ile rakiet bierzesz i korm wspominał że opłaca się wziąć więcej rakiet i heat sinków zamiast JJ.

JJ przydaje sie do uciekania i pozycjonowania - pieknie psuja aima takiemu atlasowi. Nie wspominajac juz o tym, ze dzieki nim mozna czasem uciec przed 2 ziomami siedzacymi na ogonie - poprostu przelatuje sie nad czyms co oni musza okrazyc (zimowa mapa liczu i wrak statku). Osobiscie zrezygnowalem z JJ by zabrac wiecej heat sinkow i ammo dzieki czemu moge prowadzic w zasadzie non-stop ostrzal przez 90% gry.

>Ciekawe jak rozwiążą problem ze scoutami, niby mają być potrzebne i wogóle ale...

W najnowszym patchu wprowadzaja NARC i tagowanie - tzn. wyspecjalizowany scoutowski equip. Jak scout ci tagnie np. noge to mozesz sie z nia pozegnac, bo rakiety przestana splashowac po calym pancerzu, a zaczna hitowac w tagnieta czesc. Scout jest tez wzglednie konieczny do prowadzenia skutecznego ostrzalu artyleryjskiego - to zwykle on jako pierwszy targetlockuje cele, dla artylerii.

>Ciężko mi podzielić na klasy, po prostu im cięższy mech tym wolniejszy.

Masa ma tu akurat malo do znaczenia - medium mech moze byc scoutem - moj hunchback rozwoja predkosc wieksza od commando. Standardowy podzial na "klasy", czy raczej role to:

Scout - badanie ruchu przeciwnika (dzieki nim mozna odkryc, ze przeciwnik idzie inna trasa niz my), target lockowanie celow dla LRM boatow, dywersja na tylach przeciwnika np. przeszkadzanie wrogim catapom w prowadzeniu skutecznego ostrzalu artyleryjskiego, oraz wyciaganie pojedynczych ciezkich mechow z stadka (ZAWSZE jakis random pobiegnie za samotnym jennerem co przebiegl obok).

Striker - nadal lekki mech, uderzenia punktowe, glowne zadanie - przeszkadzanie artylerii (strikery maja ciezsze uzbrojenie, niz zwykle scouty i np. nie powinny zabierac NARCa lub TAGa z soba tylko inwestowac w bron), doprowadzanie atlasa/awesome do lez.

Missle boat - tyle LRM ile bozia dala, najlepiej wykopac close ranged uzbrojenie i radosnie klikamy lmb/rmb spiewajac "wszystkie dzieci sie raduja kiedy napalm z nieba czuja". Granie ta specjalnoscia to 50% knucia w hangarze jak uzyskac najlepsze sranie ogniem przy jak najwiekszej mobilnosci/redukcji heat a 50% to pozycjonowanie tzn. jak ustawic sie w na tyle dobrym miejscu by miec mozliwosc ostrzalu jak najwiekszego pola plus jakas droge ucieczki jesli SHTF i trzeba wiac na z gory upatrzona pozycje. Wazne = stanie stacjonarne az prosi sie o prezent od wroga w postaci: pocisk gaussa/salwa z ciezkiego lasera/pcca w twarz, dlatego grajac artyleria nalezy pozostawac w minimalnym ruchu zamiast stac stacjonarnie (nawet glupie poruszanie sie w tyl i przod potrafi juz zepsuc cela komus, kto chcialby na szybko wygarnosc z jakiegos SMR lub lasera).

graficzna reprezentacja stylu gry missle boata:
Image

Sniper - o ile missle boat prowadzi glownie "indirect fire" i w wiekszosci jest to non-lethal damage (wsparcie artyleryjskie ma za zadanie zedrzec pancerz z tylka przeciwnika) to sniper jest jego zupelnym przeciwienstwem. Mowiac prosciej - direct fire i lethal damage. Double gauss catapult potrafi zabic atlasa 1 strzalem prosto w kokpit (tylko trafienie w kokpit jest TRUDNE i wymag miliarda skilla. Protip - wielki bialy leb atlasa to nie kokpit. Kokpit to jedno z jego oczu.). PS. kiedys sniper mi zabil 1 strzalem jennera. Przez chwile nie wiedzialem co sie stalo i dlaczego niezyje.

Brawler - pierwsza z jednostek frontowych. Glownie to srednio mobilny gosc z uzbrojeniem na sredni-krotki dystans przeznaczony do walk na froncie oraz oslony ciezszych juggernautow. Zwykle stosunkowo ciezko opancerzony. Normalny centurion, normalny hunchback zwykle podpada pod ta role ew. shotgun-catapulta.

Skrimisher - gotta go fast wersja Brawlera, zwykle lzej opancerzona/lzejsze uzbrojenie ale nadrabia szybkoscia. Ich zwyczajowa rola jest przelamanie lini frontu i dokonanie mordu na sniperze/missleboacie. (przykladem naturalnego skrimishera jest Dragon).

skrimisher w dzialaniu:
Image

Juggernaut -MAKSIMUM FIREPOWER, plus najciezszy pancerz w grze +najmniejszy speed. Teoretycznie stalowe potwory, ktore tworza i popychaja linie frontu. Dla ludzi lubujacych sie w migajacych kontrolkach i trzesacej sie kabinie, jako, ze juggernaut zwykle idzie pierwszy tankujac ogien LRMow. Wymaga obstawy lzejszych mechow, jako, ze sam pomimo imponujacej sily ognia jest latwy do wymanewrowania.

edit:

chcialbym grac w ta gre bez retardow i gownianych graczy. Wysiada mi od tego nerwy. Jak sam tankuje przez 3-4 minuty 6-7 gosci i wychodze z tego zywy to cos jest nie tak. (pomijajac juz jennera co sie zatrzymuje by mnie trafic z laserow bo w biegu se nie radzi).

Moja mina jak widze gowniana pubowska catapulte 200 metrow od siebie i jestem w HBK

Image
give her the dick
User avatar
c914
Posts: 596
Joined: Sat Jan 03, 2009 10:30 am

Re: Mechwarrior Online

Post by c914 »

Troche czasu juz mineło od rozpoczecia bety i jak panowie wasze wrażenia z gry?
Uczciwie powiem, że wczoraj miałem okazje kilka godzin popykać i jest... przyjemnie, brakuje tylko wiekszje ilości mechów do wyboru ^^
USS George Washington - 90 tysiecy ton dyplomacji.
User avatar
Raflik
Posts: 162
Joined: Sun Jan 04, 2009 4:43 pm
Location: #care

Re: Mechwarrior Online

Post by Raflik »

Jak na poziom closed bety gra prezentuje się nadzwyczaj dobrze - brak jakiś powazniejszych bugow, mechy w miare zbalansowane (aczkolwiek czuje niedosyt odnośnie klasy medium - hunchbacki niby brawlery, a małego nie dogoni, a od duzego dostanie wpierdol), tak samo bronie (nie liczac machineguna i ER Large Larserow). Co do ilości mechów - 9(bodajze) dostępnych mechów w conajmniej 4 wersjach uzbrojeń na chwilę obecną nie nazwałbym małą ilością, chyba ze mówisz o 4 trailowych mechach, no to faktycznie tu wybór masz mały więc zarób kredytki na własnego mecha.

Matchmaking - tu powinni najpozniej w open becie poprawic to, bo na chwile obecna jest to "Jestem z gościami z premade - GOOD, Jestem przeciwko gościom z premade - BAD ), aczkolwiek nie zdazylo mi się jeszcze walczyć z jednym typem mechów u przeciwnika (zawsze jest conajmniej jeden scout, i conajmniej jeden atlas)

Ogólnie co do gierki mam nadzieję iz wykupienie wiekszej ilości slotów na wlasne mechy nie bedzie tylko za real zeny, albo zestaw trailowych mechów bedzie wymieniany co tydzien, bo przynam szczerze chcialbym conajmniej raz zagrac kazda klasa mechów, a nie mam zbytniej ochoty zbierac miesiącami kase na kolejne mechy, które i tak bede musiał sprzedać aby mieć sloty na kolejne.

Ogólnie chetnie spiknę się na partyjkę wieczorkiem prawie codziennie
User avatar
korm
Posts: 408
Joined: Wed Jan 28, 2009 7:07 pm

Re: Mechwarrior Online

Post by korm »

> mechy w miare zbalansowane

Nie. K2 to problem i na dniach ma dostac nerfa bo jest troszke game breaking. Commando i Centurion na chwile obecna sa useless (commando jest zupelnie do niczego a to co zrobi centurion zrobi do niedawna najgorszy mech w grze - Dragon tylko 2x lepiej). Jenner jest wciaz najlepszym light mechem, Raven jest smieszny do retarded buildow jak szybki gauss na 2 nogach.

>aczkolwiek czuje niedosyt odnośnie klasy medium - hunchbacki niby brawlery, a małego nie dogoni, a od duzego dostanie wpierdol

tylko bez xl silnika. z xl silnikiem spokojnie lapiesz lighty i solujesz assaulty (jesli nie maja wsparcia 5 innych ziomow) nie mowiac o deptaniu katapult.

>nie liczac machineguna i ER Large Larserow

cala bron balistyczna poza gaussem lezy i wszyscy nazekaja na jej kompletny brak balansu (zalosny w stosunku do laserow stosunek masa do dps).

>Matchmaking - tu powinni najpozniej w open becie poprawic to, bo na chwile obecna jest to "Jestem z gościami z premade - GOOD, Jestem przeciwko gościom z premade - BAD ), aczkolwiek nie zdazylo mi się jeszcze walczyć z jednym typem mechów u przeciwnika (zawsze jest conajmniej jeden scout, i conajmniej jeden atlas)

Tu sie zgadzam obecnie kompletnie lezy, choc i tak jest lepiej jak miesiac temu (wtedy mogles miec full party centurionow vs same atlasy). W przyszlosci maja balansowac matchmaking po masie.

>zestaw trailowych mechów bedzie wymieniany co tydzien

jest wymieniany co tydzien, lub ma byc. Nowy slot na mecha ma kosztowac okolo 2,5$.
give her the dick
Post Reply