Drugi Świt - Wstęp
Posted: Sat Aug 30, 2008 12:28 pm
Hej. Witam wszystkich na subforum fabularnym. Najfajniejszej części forum Multiworldu (tylko nie mówcie innym moderatorom, bo mogą być zazdrośni).
Co właściwie się tu dzieje?
Użytkownicy korzystający z tej części forum biorą udział w grze fabularnej.
Czym jest gra fabularna?
Odpowiedzi udzieli Ci wikipedia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gra_fabularna
Uwaga!
Nasza wersja została specjalnie zmodyfikowana do potrzeb forum: nie ma Mistrzów Gry i nie korzystamy z kostek, statystyk itp... Każdy z graczy przejmując role opowiadającego (czyli pisząc posta) w pewnym sensie staje się Mistrzem Gry, jednocześnie odgrywając swoją postać, a nierzadko też postacie innych. W efekcie wszyscy użytkownicy tego subforum skupiają się na pisaniu większej powieści. Dlatego mogą się zdarzyć momenty, kiedy będziesz musiał przełożyć dobro ogółu nad dobro własne. Np.: może zdarzyć się sytuacja, w której Twoja ukochana postać może (ale nie musi!) zginąć dla dobra powieści (chociaż nie dzieje się to zbyt często).
Uwaga 2!
Wszystko, co nie zostało opisane, może zostać opisane przez Ciebie. Więc do dzieła! (oczywiście daj też szansę innym opisać ich domy itd..., bądź ostrożny przy wchodzeniu na czyjeś terytorium, najlepiej się zawsze najpierw skonsultować!)
Generalnie, najważniejsza zasada kierująca subforum jest w miarę prosta, jeśli każdy zajmie się dostarczaniem rozrywki innym, dzięki jej Wielkiemu Pomnożeniu i Spotęgowaniu, wszyscy będziemy mogli się dobrze bawić. (a potem sprzedamy scenariusz na książkę i zrobimy zjazd na jakieś odludnej wyspie).
Czy to oznacza kompletny restart?
Tak, zapomnijcie o tym, co było wcześniej. Stwórzcie nowe postacie, dołączcie do innych organizacji. Drugi Świt jest szansą, aby naprawić stare błędy i zaaplikować całe zdobyte doświadczenie w nową historię.
W jakim systemie gramy?
O ile poprzednia wersja forum nie posiadała systemu i ograniczeniem była tylko wyobraźnia, zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie małych reform w celu usunięcia przepakowanych postaci, przepakowanych organizacji, czarów, technologii i Caibra. I tysiąca rzeczy, które z nich wynikały (np.: tego że jeśli otworzyłeś komuś drzwi, mógł on zrabować całą twoją bibliotekę zanim byś się zdążył zorientować).
W obecnej wersji został zaimplementowany system Gasnących Słońc, który powinien zaspokoić potrzeby użytkowników preferujących światy fantasy, jak i tej grupy która woli fikcję naukową. Wszelkie potrzebne informacje powinny znaleźć się na forum. W innym wypadku proszę zapytać moda o ich uzupełnienie, kogoś kto zna system, czy samemu zerknąć do podręcznika.
Jakie zmiany będą zauważalne w porównaniu do poprzednich wersji?
Cała akcja tym razem będzie rozgrywała się na jednej planecie Estoros 2 (chcemy uniknąć sytuacji, w której każdy użytkownik tworzył sobie tysiące odizolowanych od siebie lokacji, których często i tak nikt nie odwiedzał. Granie na jednej planecie powinno się bardziej przysłużyć częstszej interakcji między graczami (wspólna sytuacja ekonomiczna, zagrożenia napadami, więcej możliwości spotykania się).
Tworzenie postaci. O ile nie stawiamy tu twardych ograniczeń przy kreowaniu postaci, o tyle powinny one odpowiadać realiom świata, czyli grając osobą niżej urodzoną (powinniśmy uwzględnić czynnik ekonomiczny) i raczej nie będzie nas stać na karabin laserowy, czy różne cyberwszczepy. Co więcej nie można stworzyć postaci nieśmiertelnych, wiecznych, szybszych niż światło, znających wszystkie magie i magię szarą (czymkolwiek ona jest) itd?. Na początku liczba ras jest niestety ograniczona, co mimo wszystko powinno się okazać plusem gry (bardzo mi przykro, że nie będziesz mógł grać bakterią, proszę przenieś się na forum medyczne).
Nowe, trudnejsze życie naszych postaci. Otóż wszystkie przygody wymagają jakichś przeciwieństw, przeszkód, z którymi nasze postacie będą się stykać. Faktem jest, że czym wyższa góra tym więcej frajdy przynosi nam wejście na jej szczyt. I tak też w nowej wersji forum postacie będą się borykać z nowymi problemami (nie tylko czy zabić go czy nie), co powinno uczynić całą rozgrywkę ciekawszą i głębszą. I na to liczę.
Czym są poszczególne działy:
1. Wstęp ? to jak sama nazwa mówi wprowadzenie do gry, zasady etyczne, wytłumaczenie idei.
2. Encyklopedia imperium ? będą w niej zawarte pełne informacje na temat technologii, czarów, broni, a także karty naszych postaci.
3. Estoros 2 ? to odpowiednik starego działu lokacje, odpowiada planecie na powierzchni której dzieje się akcja, tutaj możemy tworzyć miejsca, które nasi bohaterowie często odwiedzają, w których żyją itd..
4. Tam i z powrotem ? odpowiednik działu kuesty, to przygody mające miejsce w więcej niż jedna lokacji, której nie są ważne dla głównego nurtu fabuły.
5. Co w trawie piszczy ? to odpowiednik komentarzy i tu proszę zamieszczać opinie na temat pozostałych działów.
To na razie tyle, jesteś gotowy by ruszyć dalej.
Co właściwie się tu dzieje?
Użytkownicy korzystający z tej części forum biorą udział w grze fabularnej.
Czym jest gra fabularna?
Odpowiedzi udzieli Ci wikipedia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gra_fabularna
Uwaga!
Nasza wersja została specjalnie zmodyfikowana do potrzeb forum: nie ma Mistrzów Gry i nie korzystamy z kostek, statystyk itp... Każdy z graczy przejmując role opowiadającego (czyli pisząc posta) w pewnym sensie staje się Mistrzem Gry, jednocześnie odgrywając swoją postać, a nierzadko też postacie innych. W efekcie wszyscy użytkownicy tego subforum skupiają się na pisaniu większej powieści. Dlatego mogą się zdarzyć momenty, kiedy będziesz musiał przełożyć dobro ogółu nad dobro własne. Np.: może zdarzyć się sytuacja, w której Twoja ukochana postać może (ale nie musi!) zginąć dla dobra powieści (chociaż nie dzieje się to zbyt często).
Uwaga 2!
Wszystko, co nie zostało opisane, może zostać opisane przez Ciebie. Więc do dzieła! (oczywiście daj też szansę innym opisać ich domy itd..., bądź ostrożny przy wchodzeniu na czyjeś terytorium, najlepiej się zawsze najpierw skonsultować!)
Generalnie, najważniejsza zasada kierująca subforum jest w miarę prosta, jeśli każdy zajmie się dostarczaniem rozrywki innym, dzięki jej Wielkiemu Pomnożeniu i Spotęgowaniu, wszyscy będziemy mogli się dobrze bawić. (a potem sprzedamy scenariusz na książkę i zrobimy zjazd na jakieś odludnej wyspie).
Czy to oznacza kompletny restart?
Tak, zapomnijcie o tym, co było wcześniej. Stwórzcie nowe postacie, dołączcie do innych organizacji. Drugi Świt jest szansą, aby naprawić stare błędy i zaaplikować całe zdobyte doświadczenie w nową historię.
W jakim systemie gramy?
O ile poprzednia wersja forum nie posiadała systemu i ograniczeniem była tylko wyobraźnia, zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie małych reform w celu usunięcia przepakowanych postaci, przepakowanych organizacji, czarów, technologii i Caibra. I tysiąca rzeczy, które z nich wynikały (np.: tego że jeśli otworzyłeś komuś drzwi, mógł on zrabować całą twoją bibliotekę zanim byś się zdążył zorientować).
W obecnej wersji został zaimplementowany system Gasnących Słońc, który powinien zaspokoić potrzeby użytkowników preferujących światy fantasy, jak i tej grupy która woli fikcję naukową. Wszelkie potrzebne informacje powinny znaleźć się na forum. W innym wypadku proszę zapytać moda o ich uzupełnienie, kogoś kto zna system, czy samemu zerknąć do podręcznika.
Jakie zmiany będą zauważalne w porównaniu do poprzednich wersji?
Cała akcja tym razem będzie rozgrywała się na jednej planecie Estoros 2 (chcemy uniknąć sytuacji, w której każdy użytkownik tworzył sobie tysiące odizolowanych od siebie lokacji, których często i tak nikt nie odwiedzał. Granie na jednej planecie powinno się bardziej przysłużyć częstszej interakcji między graczami (wspólna sytuacja ekonomiczna, zagrożenia napadami, więcej możliwości spotykania się).
Tworzenie postaci. O ile nie stawiamy tu twardych ograniczeń przy kreowaniu postaci, o tyle powinny one odpowiadać realiom świata, czyli grając osobą niżej urodzoną (powinniśmy uwzględnić czynnik ekonomiczny) i raczej nie będzie nas stać na karabin laserowy, czy różne cyberwszczepy. Co więcej nie można stworzyć postaci nieśmiertelnych, wiecznych, szybszych niż światło, znających wszystkie magie i magię szarą (czymkolwiek ona jest) itd?. Na początku liczba ras jest niestety ograniczona, co mimo wszystko powinno się okazać plusem gry (bardzo mi przykro, że nie będziesz mógł grać bakterią, proszę przenieś się na forum medyczne).
Nowe, trudnejsze życie naszych postaci. Otóż wszystkie przygody wymagają jakichś przeciwieństw, przeszkód, z którymi nasze postacie będą się stykać. Faktem jest, że czym wyższa góra tym więcej frajdy przynosi nam wejście na jej szczyt. I tak też w nowej wersji forum postacie będą się borykać z nowymi problemami (nie tylko czy zabić go czy nie), co powinno uczynić całą rozgrywkę ciekawszą i głębszą. I na to liczę.
Czym są poszczególne działy:
1. Wstęp ? to jak sama nazwa mówi wprowadzenie do gry, zasady etyczne, wytłumaczenie idei.
2. Encyklopedia imperium ? będą w niej zawarte pełne informacje na temat technologii, czarów, broni, a także karty naszych postaci.
3. Estoros 2 ? to odpowiednik starego działu lokacje, odpowiada planecie na powierzchni której dzieje się akcja, tutaj możemy tworzyć miejsca, które nasi bohaterowie często odwiedzają, w których żyją itd..
4. Tam i z powrotem ? odpowiednik działu kuesty, to przygody mające miejsce w więcej niż jedna lokacji, której nie są ważne dla głównego nurtu fabuły.
5. Co w trawie piszczy ? to odpowiednik komentarzy i tu proszę zamieszczać opinie na temat pozostałych działów.
To na razie tyle, jesteś gotowy by ruszyć dalej.