Re: MW w WoWie - podejście n-te
Posted: Tue Feb 28, 2012 12:01 pm
Doszliśmy w końcu do momentu, w którym min-max ma wpływ na nasze powodzenie, lub nie. Dotyczy to również zestawu buffów, z którym jak widzieliśmy na ostatnich rajdach, nie wszyscy do końca sobie radzą. Oczywiście nie chodzi o to, żeby ktoś zmieniał speca, tylko dla tego, że w innym daje lepsze buffy. Chodzi mi raczej o klasy takie jak paladyni, szamani i hunterzy, którzy mają sporą swobodę wyboru buffów.
Istnieje obecnie 18 typów buffów i 9 typów debuffów. W danej kategorii efekty się do siebie nie dodają. Dla przykładu Blessing of Might daje 20% attack power i 326 mp5. Jeśli w rajdzie będzie Blood DK z Abo Might, który też daje 20% attack power, to Blessing of Might będzie dawac tylko dodatkowe mp5. Słabsze wersje danego buffa nie dodają się też do silniejszych. Arcane Brilliance daje 6% spellpower, ale jeśli przyjdzie ele shaman z 10% od totemu, to łącznie rajd ma bonus 10%.
Podana przeze mnie liczba buffów jest nieco inna, niż w kalkulatorze. Nie liczę BL/TW i nie liczę damage reduction buffa, który jest krótkim procem który dają prieści i szamani lecząc. Oddzielnie liczone są też 4 rezystancje (Fire, Frost, Nature, Shadow).
Jako punkt wyjścia, możemy posłużyć się narzędziem, które wielokrotnie linkowałem: http://raidcomp.mmo-champion.com/ .
Dla osób chcących pobawić się narzędziem, oto aktualne spece osób z gildii(ofc. w przyszłości mogą ulec zmianie, zwłaszcza u DPS):
GvS: Blood
Hari: Prot (jako tank) / Arms (jako DPS)
Crow: Disc (może być też Holy - bez znaczenia dla buffów)
Korm: Holy (jako healer) / Ret (jako DPS)
Raflik: Resto (jako healer) / Elemental (jako DPS)
Disu: Arcane
Satsuki: Subtlety
Assarin: Ret
Athesa: Survi
Chi: Destro
Mooga: Frost
Ten_nowy_hunter: Marksmanship
Zakładam, że większość HC będziemy robić z dwoma tankami i 3 healerami. Przykładowa kompozycja: http://raidcomp.mmo-champion.com/?c=1ul ... 0000000000
Większość buffów jest pokryta przez skille pasywne (lub aktywne będące częścią rotacji).
Agi/Sta - Dawane przez GvSa. Bez niego zazwyczaj i tak nie ma rajdu.
20% Attack - Jak wyżej
Crit chance - Dawane przez Sat, jeśli pozostanie w Subtlety oraz przez Raflika, jeśli jest Ele. Przy braku powyższych, hunter może dac od peta (wilka).
3% damage - Dawane przez Disa, jeśli pozostanie arcane oraz retri paladynów.
+mana - Dawane przez Disa
Melee haste - Dostarczane przez Athesę w jej spec of choice. Alternatywą jest frost DK lub totem od szamana (dowolny spec). Jak już ustalaliśmy jednak - dla nas wind totem ważniejszy jest spell haste.
Replenishment - Dawane przez Chi w Destro i przez DPS paladynów.
Spell Power - mały dawany przez Disa, ale Raflik w DPS specu ma większego.
Stamina - Dawane zawsze przeze mnie. Dodatkowo od impa Chimerii.
Do pokrycia przez aury, totemy i blessingi zostaje więc:
King's - Będzie zazwyczaj rzucony przez pierwszego paladyna. Efekt pokrywa się z buffem rzuconym przez dowolnego druida
Spell haste - Wind totem od Raflika. Alternatywą są pasywne buffy od shadow priesta i boomkina.
Rezystancje - Shadow jest pokryta zawsze przez priesta. Aura daje dodatkowo Frost i Fire, podczas gdy water totem daje również nature. Ważne jednak jest, że paladyni mają mocny cooldown wzmacniający aktywną aurę i często warto będzie użyć aury od Korma, nawet jesli się będzie pokrywać z water totemem.
mp5 - Jeśli jest drugi paladyn, to dostarczane przez blessing of might. Jeśli nie - water totem od Raflika.
armor - Devotion aura od paladynów lub earth totem od Raflika. Podobnie jak z resistance - dla paladynów może tu być mocny cooldown na obrażenia fizyczne.
pushback - Aura od paladyna, lub water totem.
Debuffy, nieco trudniejsze - Nie zawsze są potrzebne i czasem wrzucanie ich oznacza spadek DPS (Sunder armor dla DPS warriora?)
Armor - Sunder Armor jest chyba częścią standardowej rotacji tank warriora, ale już nie dla DPS warriora. Tak samo expose armor dla rogali.
ASPD - Część standardowej rotacji Licza
Bleed damage - Część standardowej rotacji Sat, ale nie ma 100% uptime. Dawane pasywnie przez Arms warriora.
Cast time - Zazwyczaj nieużywany, ale może być wrzucony przez Licza, Disa, Sat i Chi (kosztem DPS).
Healing - Jak wyżej. Może być wrzucany przez Sat lub Athesę, jak rozumiem również kosztem DPS.
p.damage - Wrzucane przez obu naszych tanków
+spell crit - Wrzucane tylko przez Chi, nie ma 100% uptime.
+spell damage - U nas wrzucane przez Chi.
+physical damage - Wrzucane przez Hariego w DPS specu, w przeciwnym razie brak (może to częściowo tłumaczy różnice w DPS Sat między wcześniejszymi podejściami a tymi z jednym tankiem). Na poprzednim rajdzie ustaliliśmy jednak, że może być też wrzucane przez peta Athesy, gdy go złapie (Ravager).
---
To mój best take na zestawienie na nasz użytek. Niestety o wielu klasach nie wiem wszystkiego. Na jakie efekty trzeba jeszcze zwrócić uwagę w rozdziale buffów? Chodzi mi tu o dodatki w stylu aura mastery od paladynów, czy fakt, że resistance totem od resto szamana jest połączony z healing stream. Czy w niektórych wypadkach zamiast raid buffów lepiej byłoby wrzucać coś o indywidualnym efekcie (aspekty od huntera)? Jakie inne bonusy dają nam totemy? Czy są inne (unikatowe) buffy i debuffy o zasięgu na cały rajd, które nie są pokryte przez powyższą listę (retribution aura)?
Istnieje obecnie 18 typów buffów i 9 typów debuffów. W danej kategorii efekty się do siebie nie dodają. Dla przykładu Blessing of Might daje 20% attack power i 326 mp5. Jeśli w rajdzie będzie Blood DK z Abo Might, który też daje 20% attack power, to Blessing of Might będzie dawac tylko dodatkowe mp5. Słabsze wersje danego buffa nie dodają się też do silniejszych. Arcane Brilliance daje 6% spellpower, ale jeśli przyjdzie ele shaman z 10% od totemu, to łącznie rajd ma bonus 10%.
Podana przeze mnie liczba buffów jest nieco inna, niż w kalkulatorze. Nie liczę BL/TW i nie liczę damage reduction buffa, który jest krótkim procem który dają prieści i szamani lecząc. Oddzielnie liczone są też 4 rezystancje (Fire, Frost, Nature, Shadow).
Jako punkt wyjścia, możemy posłużyć się narzędziem, które wielokrotnie linkowałem: http://raidcomp.mmo-champion.com/ .
Dla osób chcących pobawić się narzędziem, oto aktualne spece osób z gildii(ofc. w przyszłości mogą ulec zmianie, zwłaszcza u DPS):
GvS: Blood
Hari: Prot (jako tank) / Arms (jako DPS)
Crow: Disc (może być też Holy - bez znaczenia dla buffów)
Korm: Holy (jako healer) / Ret (jako DPS)
Raflik: Resto (jako healer) / Elemental (jako DPS)
Disu: Arcane
Satsuki: Subtlety
Assarin: Ret
Athesa: Survi
Chi: Destro
Mooga: Frost
Ten_nowy_hunter: Marksmanship
Zakładam, że większość HC będziemy robić z dwoma tankami i 3 healerami. Przykładowa kompozycja: http://raidcomp.mmo-champion.com/?c=1ul ... 0000000000
Większość buffów jest pokryta przez skille pasywne (lub aktywne będące częścią rotacji).
Agi/Sta - Dawane przez GvSa. Bez niego zazwyczaj i tak nie ma rajdu.
20% Attack - Jak wyżej
Crit chance - Dawane przez Sat, jeśli pozostanie w Subtlety oraz przez Raflika, jeśli jest Ele. Przy braku powyższych, hunter może dac od peta (wilka).
3% damage - Dawane przez Disa, jeśli pozostanie arcane oraz retri paladynów.
+mana - Dawane przez Disa
Melee haste - Dostarczane przez Athesę w jej spec of choice. Alternatywą jest frost DK lub totem od szamana (dowolny spec). Jak już ustalaliśmy jednak - dla nas wind totem ważniejszy jest spell haste.
Replenishment - Dawane przez Chi w Destro i przez DPS paladynów.
Spell Power - mały dawany przez Disa, ale Raflik w DPS specu ma większego.
Stamina - Dawane zawsze przeze mnie. Dodatkowo od impa Chimerii.
Do pokrycia przez aury, totemy i blessingi zostaje więc:
King's - Będzie zazwyczaj rzucony przez pierwszego paladyna. Efekt pokrywa się z buffem rzuconym przez dowolnego druida
Spell haste - Wind totem od Raflika. Alternatywą są pasywne buffy od shadow priesta i boomkina.
Rezystancje - Shadow jest pokryta zawsze przez priesta. Aura daje dodatkowo Frost i Fire, podczas gdy water totem daje również nature. Ważne jednak jest, że paladyni mają mocny cooldown wzmacniający aktywną aurę i często warto będzie użyć aury od Korma, nawet jesli się będzie pokrywać z water totemem.
mp5 - Jeśli jest drugi paladyn, to dostarczane przez blessing of might. Jeśli nie - water totem od Raflika.
armor - Devotion aura od paladynów lub earth totem od Raflika. Podobnie jak z resistance - dla paladynów może tu być mocny cooldown na obrażenia fizyczne.
pushback - Aura od paladyna, lub water totem.
Debuffy, nieco trudniejsze - Nie zawsze są potrzebne i czasem wrzucanie ich oznacza spadek DPS (Sunder armor dla DPS warriora?)
Armor - Sunder Armor jest chyba częścią standardowej rotacji tank warriora, ale już nie dla DPS warriora. Tak samo expose armor dla rogali.
ASPD - Część standardowej rotacji Licza
Bleed damage - Część standardowej rotacji Sat, ale nie ma 100% uptime. Dawane pasywnie przez Arms warriora.
Cast time - Zazwyczaj nieużywany, ale może być wrzucony przez Licza, Disa, Sat i Chi (kosztem DPS).
Healing - Jak wyżej. Może być wrzucany przez Sat lub Athesę, jak rozumiem również kosztem DPS.
p.damage - Wrzucane przez obu naszych tanków
+spell crit - Wrzucane tylko przez Chi, nie ma 100% uptime.
+spell damage - U nas wrzucane przez Chi.
+physical damage - Wrzucane przez Hariego w DPS specu, w przeciwnym razie brak (może to częściowo tłumaczy różnice w DPS Sat między wcześniejszymi podejściami a tymi z jednym tankiem). Na poprzednim rajdzie ustaliliśmy jednak, że może być też wrzucane przez peta Athesy, gdy go złapie (Ravager).
---
To mój best take na zestawienie na nasz użytek. Niestety o wielu klasach nie wiem wszystkiego. Na jakie efekty trzeba jeszcze zwrócić uwagę w rozdziale buffów? Chodzi mi tu o dodatki w stylu aura mastery od paladynów, czy fakt, że resistance totem od resto szamana jest połączony z healing stream. Czy w niektórych wypadkach zamiast raid buffów lepiej byłoby wrzucać coś o indywidualnym efekcie (aspekty od huntera)? Jakie inne bonusy dają nam totemy? Czy są inne (unikatowe) buffy i debuffy o zasięgu na cały rajd, które nie są pokryte przez powyższą listę (retribution aura)?