Update statusu, pomijam na razie eksplorację Coddar w wykonaniu Satsuki.
Eksploracja Coddar:
- Planeta ma pięć kontynentów.
- Eystępowanie Stabilinum stwierdzono jedynie na jednym z nich, położonym w strefie międzyzwrotnikowej, zwanym przez przybyszów roboczo ‘kontynentem centralnym’.
- Khartum to największe i najbardziej zaawansowane technologicznie miasto planety, znajdujące się na centralnym kontynencie. Tu urzęduje dwudziestoosobowa Rada, przebywająca w Pałacu Zieleni. W Khartum znajduje się też jedyny port gwiezdny na planecie.
- Inspektor Xavier jest w Khartum komendantem straży miejskiej, pełniącej rolę policji, ochotniczej straży pożarnej, prokuratury i służby celnej.
- Dzień drogi na południowy-zachód od Khartum znajduje się klif zwany Mocherami.
- Tysiące kilometrów na południe od Khartum znajduje się pustynia Archai – gładka, słona tafla, ciągnąca się zdawałoby się w nieskończoność. Po zmroku polują na niej rekiny piaskowe.
- Na pustyni Archai znajdują się ruiny niegdyś położonego na wyspie niewielkiego miasta Farron, a przy nich plemienna osada Farron. Z resztą kontynentu osada skomutowana jest koleją. Pociągi przystosowane są między innymi do transportu wywern, służących mieszkańcom Farron za wierzchowce.
- Wschodni kontynent jest połączony z centralnym najdłuższym na planecie mostem (około 200 m).
- Widziana z orbity Coddar jest prawie cała zielona, gdzieniegdzie prześwitują niebieskie plamki wody. Jeden biegun jest cały żółty, pokryty pustynią. Drugi z kolei biały od znajdującego się tam lodowca.
Ekspedycja CA:
-
Xellas,
Ehren Greyblade, nawigator James.
- Awaryjne lądowanie na pustyni Archai, tysiące kilometrów na południe od Khartum.
- Wódz Ehren, kapłanka Xellas i mędrzec James przewodzą rodowi Farron, zmierzającemu na północ z misją zjednoczenia wolnych ludów i wypowiedzenia wojny Khartum.
- Ekspedycja porusza się za pomocą trójkołowców:
Link
- Dwie drewniane skrzynie sprzętu z ZCMu plus to co udało się zapakować z wraku lądownika (plus trumna).
Ekspedycja Psiej Ligi:
-
Maczer, personel medyczny, inżynierowie, szóstka marines, taktyk DeMuslim.
-
Windukind, jedna z najlepszych negocjatorek Psiej Ligi – Arrain i jeszcze jeden negocjator lobbują w Khartum na rzecz ograniczenia dostępu do portu gwiezdnego.
- Bazę Psia Liga założyła na wschodnim kontynencie, po przekroczeniu najdłuższego na planecie mostu, około półtora dnia drogi dla konwoju z Khartum.
- Handlując medykamentami wprawni handlarze PL wykupili tereny, gdzie wydobycie kryształów potencjalnie ma największą szansę na powodzenie.
- Negocjatorzy PL uzyskali poparcie lokalnych władz i wsparcie swoich działań z stolicy.
- Rozpoczęli rekrutację podwykonawców i uruchomili wydobycie w starej kopalni węgla, angażując do pracy doświadczonych górników.
- W Khartum otwarto biuro agencyjne PL, organizacja dynamicznie promuje się w mieście.
Ekspedycja Agendy
-
Satsuki, mechanik - kotołaczka Naiee, ludzie i krasnoludy.
- Mizergi, stworzenia podobne do zerglingów, ale o 75% mniejsze, czyli mające około 25 cm wysokości. Część z nich w jajach w inkubatorze.
- Baza o dzień drogi dla mizerga od Khartum (około 500km?), przy klifie zwanym Mocherami.
- Kopalnia Zły Wujek, gdzie krasnoludy i sprzęt przywieziony przez Agendę prowadzi wydobycie razem z mieszkańcami niewielkiej wioski.
- Przybyli na planetę na pokładzie HMS Ruby.
- Satsuki ma wynajęty Penthouse w Khartum.
Ekspedycja ZCM
-
Wells ‘Taii’ Ryghart, szczur Behemot, kilka krasnoludów.
- Przywieźli około 30 spalinowych kombinezonów górniczych.
- Przybyli na kosmicznym żaglowcu KZE – 2207
OPIS
Freelancer (?)
Stephano
- Stephano założył kolonię zergów. Trutnie wyżłobiły już cztery kopalnie.
- Dowieziony przez Fioletę do Khartum.
- Do Stephano dołączył
Rosomak.