Kultury, Narody, Rasy

Tu znajdziecie opisy niektórych lokacji Multiświata, opisy bohaterów, NPC, questów, a także charakterystyki samych forumowiczów.
Post Reply
User avatar
Xellas
Posts: 313
Joined: Sun Jan 04, 2009 12:23 am
Location: Gdańsk - tu gdzie smoki chodzą koło Fontanny Neptuna

Kultury, Narody, Rasy

Post by Xellas »

Brakuje mi tego tematu.



Atlantyda i Atlantydzi.

Związane: Atis, Kosa Ciszy, Xellas


Historia:
Nie jest tajemnicą, że Atlantyda była bardzo ciekawym miejscem. Jej mieszkańcy posiadali olbrzymią wiedzę o tym jak korzystać z sił występujących w naturze w celach, do których normalnie nie były używane.

Tworzyli przedmioty, by ludzie nie musieli ciężko pracować, a mogli żyć w dobrobycie. Maszyny napędzane polami magnetycznymi planety. Ubrania, które dzięki odpowiednim znakom ingerowały w przepływ sił witalnych. Polepszały one nie tylko pracę umysłu, ale także kondycję i siłę. A przy tym zawsze starali się, aby wykorzystywać to, co planeta im dawała, bez krzywdzenia jej.
Rozwinęli wiedzę nie tylko techniczną, ale i duchową. Mówi się, że potrafili rozmawiać z duchami przyrody, rozkazywać żywiołom, namawiać rośliny by kwitły, a także znaleźli sposób na kontakt z innymi światami.

Przy tym wszystkim był to pokojowy naród, nie chcieli mieszać się w wojny, istnieli by zdobywać wiedzę. Tworzyli oczywiście broń, ale głównie po to, by zobaczyć, co da się zrobić, by wzmocnić przedmiot, nie do zabijania. Atlantydzi cenili sobie wiedzę, samą w sobie. Pragnęli ulepszać świat by stał się dobrym miejscem, pełnym pokoju i szczęścia.

Jednak ludzie, to tylko ludzie, inne narody nie potrafiły zrozumieć tej idei. Taki poziom zaawansowania, jak na standardy czasów, w których istniała był niemal boski. To, co Atlantydzi osiągnęli za pomocą nauki, musiało wyglądać niczym magia dla zwykłych ludzi. Nie mogli zrozumieć bezinteresowności i prawdziwej szlachetności Atlantydów. Bali się przedmiotów, które tworzyli, ich możliwości gdyby wykorzystano je w wojnie...

Zamiast czerpać wiedzę, postanowili zniszczyć to, czego swoim ograniczonym umysłem nie potrafili zrozumieć.
Atlantyda została zatopiona, podobno zrobili to sami Kapłani by chronić swój kraj. Może gdzieś na dnie morskich głębin, oni dalej żyją i tworzą, czekając na lepsze czasy.
"Oh Xellas, bo przy Tobie nie idzie patrzeć na cycki, kiedy trzeba całą uwagę skupić na Twoich rękach i na tym, co aktualnie w nich trzymasz"
Satsuki

"To nie zjazdy robia sie do dupy. To wy normalniejecie na starość."
Korm
User avatar
Xellas
Posts: 313
Joined: Sun Jan 04, 2009 12:23 am
Location: Gdańsk - tu gdzie smoki chodzą koło Fontanny Neptuna

Re: Kultury, Narody, Rasy

Post by Xellas »

Cienie

Związane: Skuggi


Wygląd zewnętrzny:

Wszyscy przedstawiciele tej rasy wyglądają jak zwyczajne cienie. Jeśli się im długo przypatrywać, to można odnieść wrażenie, że są ‘bardziej’ cieniami, niż inne te zwyczajne. Jest to jednak ta samo zjawisko co ‘widzenie kątem oka’.

Jeśli będą mieć ochotę się pokazać mogą przyjąć dowolną formę, jednak zawsze dwuwymiarowej. Mogą mieć zarys ubrań, tak jak cień, ale tylko tyle.

Czasami, jeśli mają ochotę, to mogą pokazać swoje ‘twarze’, w większości same usta, a w bardzo rzadkich przypadkach oczy – najczęściej, gdy chcą kogoś przestraszyć.


Charakter:

Każdy przedstawiciel rasy może mieć różny. Od dobrego do złego. Jest to cecha indywidualna poszczególnych jednostek. Tak samo jak inne cechy osobowości mogą być najróżniejsze w zależności od jednostki.

Jednak ich sposób postępowania ma wspólne cechy. Cienie nie ujawniają swojej obecności, są bardzo nieśmiałe i nieufne wobec obcych. Wolą żyć w ukryciu, aby nie wyjawiać niepotrzebnie swojego istnienia.


Cechy rasowe:

- Nie są demonami czy nieumarłymi, bardziej można je przyrównać do żywiołaków;
- Ich głos brzmi jak szept;
- Potrafią dołączać się do innych, zwykłych cieni – mogą tak podróżować np. jako cień samochodu;
- Nie męczą się, nie potrzebują snu, ani jedzenia;
- Potrafią wpływać na przedmioty i istoty, jeśli ma dostęp do ich cienia (np. wcisnąć guzik);
- Wpływa na nie światło.

Specjalne właściwości:

Jeżeli znajdują się w pomieszczeniu bardzo ciemnym, to mogą nabrać właściwości trójwymiarowych i np. zaatakować kogoś jak istota fizyczna.

Niektóre cienie chcą się uczyć i nabierają innych właściwości, takich jak umiejętność czytania, pisania prowadzenia pojazdów, czy najprzeróżniejszych innych. Wszystko zależy od jednostki.

Bardzo silne Cienie potrafią też posługiwać się magią. Mogą ogłuszać, oślepiać czy zatrzymywać bez ruchu istoty trójwymiarowe.


Przedmioty:

Nie są zdolne do posiadania przedmiotów, mogą na nie wpływać jedynie poprzez ich cienie.
"Oh Xellas, bo przy Tobie nie idzie patrzeć na cycki, kiedy trzeba całą uwagę skupić na Twoich rękach i na tym, co aktualnie w nich trzymasz"
Satsuki

"To nie zjazdy robia sie do dupy. To wy normalniejecie na starość."
Korm
User avatar
Xellas
Posts: 313
Joined: Sun Jan 04, 2009 12:23 am
Location: Gdańsk - tu gdzie smoki chodzą koło Fontanny Neptuna

Re: Kultury, Narody, Rasy

Post by Xellas »

W związku z tym, że część z nas ma w sobie mniejszą lub większą cząstkę tej rasy przedstawiam streszczenie, dla osób, które nie oglądały, lub nie pamiętają Slayers.



Mazoku



Podstawy:

Mazoku są rasą demonów z uniwersum Slayers. Zostały stworzone jako przeciwieństwo shinzoku czyli rasy bogów. Dążą do przywrócenia światu jego pierwotnej formy –> Morza Chaosu. Z technicznego punktu widzenia dla świata oznacza to zniszczenie.



Mazoku dzielą się na kilka typów.

1. Zajebiste:
Lordowie Ciemności - Chaotic Blue, Darkstar, Shabranigdu (Ruby Eye), Death Fog.
Władcy mazoku - Deep Sea Dolphin, Dynast Grauscherra, Greater Beast Zellas Metallium, Chaos Dragon Garv, Phibrisio, Hellmaster Fibrizo/Phibrisio.
Generałowie i Kapłani Władców: Xellos i jacyś nieistotni (:p)
+ Wysokie mazoku są bardzo inteligentne, mogą setkami lat knuć i szykować coś.
+ Zabić je mogą zaklęcia odnoszące się bezpośrednio do mocy Pani Koszmarów. Zaklęcia typu Dragon Slave mogą je zranić, ale muszą trafić bezpośrednio.

2. Zwykłe:
Czyli, te które są za słabe, żeby być w pierwszej grupie, ale są na tyle silne, że nie można nazwać je słabymi.

Średnie mazoku - te mogą występować w ludzkiej formie, ale po zaatakowaniu ich fizycznego ciała, najczęściej od razu zmieniają formę w bestio-podobną – coś pomiędzy ich wersją astralną, a materialną. Czyli raczej przypominają senny koszmar, niż humanoida.
+ Dość inteligentne, lubią sobie poknuć.
+ Dragon Slave może je zabić, ale muszą trafić bezpośrednio.

Słabe – te mają formę humanoidalną, tzn. od razu widać, że to nie człowiek. Czasami uda im się jakoś bardziej wyglądać jak człowiek, ale zawsze jest element, który zdradza ich pochodzenie. Ich forma fizyczna jest bardzo słaba.
+ Nawet inteligentne, chociaż do bystrzaków im daleko.
+ Dragon Slave – zabije je całkowicie i doszczętnie, nawet zahaczając,


3. No-w-sumie-to-też:
Pomniejsze mazoku. Nie mają na tyle mocy, żeby stworzyć sobie postać, więc łączą się z żywymi istotami (bądź przedmiotami) przyjmując bestiowate formy. Przez to mają ciało fizyczne –> raczej duże.
+ Ich inteligencja jest wątpliwa.
+ Załatwia je większość porządnych zaklęć.


Hierarchia jest prosta, silniejsze tworzą te słabsze. Różnica między tymi klasami jest tak duża, że słabszy demon silniejszego nie jest w stanie nawet zadrasnąć.
Te słabsze bytują tak długo, jak ich stwórca ma na to ochotę, czyli tak długo jak są potrzebne – ich wola nie ma tu znaczenia. Jeśli stwórca zechce absorbować swojego miniona to, to zrobi, a słabsze nie mają jak się przed tym bronić.
Jednak tutaj jest też wyjątek, tzn. mogą zmieniać swojego pana, a także mogą powiększać swoją siłę, absorbując inne mazoku. Oczywiście muszą brać pod uwagę, że ich pan może się za to zdenerwować.
Tu rządzi prawo siły.



Wygląd zewnętrzny:

Wyższe mazoku mogą stworzyć sobie dowolny wygląd fizyczny. Niektóre, nawet udają zranienia. Część ma formę pół-fizyczną -> bojową, która może przypominać ich formę astralną.



Charakter:

Generalnie jest kwintesencją chaosu (do którego dążą). Natomiast zdarza im się robić dobre rzeczy, ale zawsze ma to związek z obranym przez nich celem. Np. pomogły ratować świat przed Darkstarem, ale dlatego, że same chcą go zniszczyć i nikt nie będzie odbierał im tej zabawy.
Są inteligentne, przebiegłe, złośliwe i ogólnie fajne.



Cechy rasowe:

+ Są bytem duchowym – astralnym, ich myśli określają kim są.
- Jeżeli mazoku uważa się za słabe na coś, to takie się staje.
+ Żywią się negatywnymi emocjami, które odczuwają ludzie: ból, gniew, nienawiść, smutek, strach, żal itp.
- Pozytywne emocje je osłabiają.
+ Są odporne na fizyczne ataki zwykłą bronią czy Magią Żywiołów. Ponieważ większa część ich istoty znajduje się na planie astralnym, a to co widać, na planie materialnym jest tylko powłoką. Atakując mazoku zwykłym mieczem czy żywiołem, niszczy się tylko tę powłokę, samej istocie nic się nie dzieje. Analogiczne do obcięcia komuś włosów.
- Można je ranić (lub zniszczyć) za pomocą Czarnej Magii (silniejszego źródła od nich), Świętej Magii, oraz Magii Ducha (działającej na astralną stronę właśnie).


Z magią wiąże się też kilka przypadłości.

Mazoku jako byt astralny, jest zależny od własnych myśli. Dlatego pod żadnym pozorem nie wolno im używać Czarnej Magii płynącej od innych mazoku. To jest jak określenie ‘jestem słabszy od ciebie, pomożesz mi?’, taki mazoku zginie od razu. Po pierwsze dlatego, że sam siebie osłabia. Po drugie dlatego, że silniejszy go wchłonie.

Czasem mazoku same używają magii, która zadaje im obrażenia. Ale muszą mieć do tego ważny powód. Wiąże się to z sytuacjami, kiedy chcą np. udawać człowieka, wkupić się w ich łaski, itp. Zawsze jest to dla nich niebezpieczne.


Odstępstwem od tych zasad są mniejsze mazoku, czyli te, które mają ciało fizyczne – opętane lub bestiowate. One mogą korzystać bezproblemowo z magii żywiołów bez obawy, że ta będzie je osłabiać, ale za to, magia ta działa na nie tak jak na inne istoty. To samo tyczy się zwykłej broni.


To jak czarują?


Mazoku korzystają z własnej mocy. Ich magia korzysta z ich prywatnych zasobów. Każdy czar, który wykonują jest materializacją ich woli. Nie muszą dzięki temu wykonywać inwokacji, tak jak ludzie. Ponieważ są demonami, jest to Czarna Magia. A skoro korzystają z własnych umiejętności, to każdy mazoku może mieć różne typy czarów w zależności od swojej istoty (od standardowych typowo ofensywnych po klątwy czy uroki).


Dlaczego występują w formie ludzkiej?

Przede wszystkim tak jest łatwiej zdobywać świeże negatywne emocje.
Poza tym gdyby występowały tylko w formie astralnej, to tak jakby bały się, że nie dadzą sobie rady w materialnym świecie, nie poradziły sobie ze śmiertelnymi zaklęciami czy innymi wypadkami = oznaka słabości. Z tego samego powodu jedzą, piją i używają przedmiotów, nie muszą, ale tak lepiej udają ludzi.



Jak zniszczyć:

Mazoku niszczy się poprzez zniszczenie ich astralnej formy. Możliwe jest to tylko poprzez użycie zaklęć o mocy większej niż dany osobnik (lub magicznej broni).
W innym wypadku niszczy się tylko ich formę fizyczną, taki demon, nie ma wystarczających sił by egzystować na planie materialnym, ale w końcu je zregeneruje i wróci.



Przedmioty:

Ubranie, przedmioty i ozdoby najczęściej są częścią ‘ciała’ mazoku.

Nie jest tak, że nie mogą używać przedmiotów czy artefaktów - Xellos miał talizmany Demon Bloods odnoszące się do mocy Lordów Ciemności pozostałych światów - zwiększały magiczną siłę.



Inne:

LoN – Lord of Nightmares – Golden Demon Lord - Pani Koszmarów – Matka Ciemności – Mroczny Złoty Władca – Morze Chaosu - nie jest ani mazoku, ani shinzoku. Jest stwórcą obu ras i nie sprzyja żadnej. W świecie Slayers nie ma potężniejszego bytu. Zaklęcia niszczące zajebiste mazoku odnoszą się właśnie do Niej.





Źródło: pamięć i http://kanzaka.wikia.com/wiki/Mazoku
"Oh Xellas, bo przy Tobie nie idzie patrzeć na cycki, kiedy trzeba całą uwagę skupić na Twoich rękach i na tym, co aktualnie w nich trzymasz"
Satsuki

"To nie zjazdy robia sie do dupy. To wy normalniejecie na starość."
Korm
Post Reply