Multiworld 9000

Dyskusje o grach i prowadzone sesje gier PBF

Moderator: Crow

User avatar
Noire
Posts: 965
Joined: Fri Jan 02, 2009 9:28 pm
Contact:

Multiworld 9000

Post by Noire »

Nad przyszłością Multiworldu zawisły czarne chmury. Organizacje odeszły w niepamięć, a wraz z nimi technologie i magia na których opierały się cywilizacje całych planet.
Jedyną nadzieją ludzkości jest odnalezienie członków tych starożytnych grup i spróbować na nowo odtworzyć ich szacowne organizacje, które były niezbędne do prosperowania multiversum.
Kto wie, może po 9000 lat ciszy w końcu uda się zbudować idealne światy bez konfliktu? (Ta, jasne.)

Na tegorocznym zjezdzie "Plato 3000" rywalizował ze "Splendorem" jeśli chodzi o miano najczęściej rozgrywanej gry. Niestety, w porównaniu ze swoim rywalem gra ta nie jest już dostępna w sprzedaży nawet za granicą. Dlatego też padł pomysł (Mazoku), by zrobić naszą własną wersję w realiach Multiworldu. Karcianka o nazwie "Multiworld 9000" byłaby niemal dokładną kalką "Plato 3000" z dwoma wyjątkami. Będzie zrobiona w wersji print-to-play, no i rzecz jasna jeśli da się dogadać z Psychem to możnaby ją profesjonalnie druknąć tak jak "Cards Against Multiworld" :D

O oryginale dla tych co nie mieli okazji zagrać: Plato 3000

Rozpisaliśmy już Excela z tym co i jak, ale część z tego pozostanie w tajemnicy, żeby były niespodzianki :D
Niemniej, ogólne zmiany w nazewnictwie będą prezentować się tak:

Teoria -> Wydarzenie

Fizyka -> Werbunek
Dokonaj akcji rekrutacji członków.

Metafizyka -> Transcendencja
Wybierz kartę z dowolnej puli odrzuconych. Weź też wszystkie karty, które znajdują się nad nią.

Dystopia/Utopia -> Quest
Musisz posiadać cztery różne Organizacje. Quest jest wart +1 punkt za każdą odrębną Organizację.


Engine -> NPC
Gdy zakładasz Organizację, możesz użyć NPC zamiast jednej z wymaganych kart (zazwyczaj 3)


Job -> Organizacja

The Fisherman -> Niezrzeszeni
Dwóch lub więcej Niezrzeszonych: Podczas akcji rekrutacji obejrzyj dodatkową kartę (łącznie 3)

The Mechanic -> Zakon Cienistego Młota
Każdy członek ZCMu niweluje negatywny wynik za NPC w Twojej Organizacji.

The Farmer -> Zgromadzenie
Dwóch lub więcej członków Zgromadzenia: Kiedy rekrutujesz możesz dodatkowo zatrzymać jedną z oglądanych kart.

The Historian -> Agenda
Dwóch lub więcej członków Agendy: Kiedy bierzesz kartę z odrzuconych pul możesz wybrać dowolną kartę bez konieczności dobierania kart znajdujących się nad nią.

The Merchant -> Psia Liga
Dwóch lub więcej członków Psiej Ligi: Gdy rekrutujesz możesz usunąć z ręki jedną z kart, by zatrzymać kartę którą oglądasz.

The Priest -> Akademia Omnes Artes Feminarum
Dwóch lub więcej członków Akademii: Możesz zacząć Organizację posiadając tylko dwie karty członków zamiast trzech.

The Philosopher -> Zrodzeni z Cienia
Dwóch lub więcej członków ZC: Podczas liczenia wyniku dodaj jeden punkt za każde zagrane Wydarzenie.

The Soldier -> Chaotic Alliance
Kiedy rekrutujesz członka CA, możesz wybrać jedną kartę u jakiegokolwiek gracza i włożyć ją do głównej puli.
(Działa raz na turę danego gracza, jeśli dołożymy sobie później nowego członka CA do zaczętej organizacji to nie można przeprowadzić ponownie tej akcji)

***

A teraz proponowane zmiany:

1. W oryginalnych zasadach przegrany zawsze rozpoczyna następną turę. Nie jest to często wbrew pozorom zaleta, a raczej wada przez którą ciężko nadgonić wynik. Proponujemy, aby gracz z najmniejszą liczbą punktów po prostu wybierał osobę, która zacznie nową rozgrywkę.

2. Dwie nowe karty osobnego Wydarzenia o nazwie "Zdrada!"
Szczerze, to nie mam pojęcia czy ta karta dobrze by chodziła, ale gdyby się okazała zbyt OP to można po prostu jej nie wtasowywać do puli kart. Być może jednak dodałaby trochę funu i dobrze znanego nam backstabinngu :D

Zdrada!
Można zagrać tylko raz na turę. Zabierz kartę Organizacji dowolnego gracza i dołóż ją do swojej, już istniejącej.

***

Czekam na wszelkie pytania, uwagi etc.
Conquered, we conquer.
User avatar
USAGI
Posts: 1895
Joined: Sat Jan 03, 2009 9:16 pm
Location: yume
Contact:

Re: Multiworld 9000

Post by USAGI »

Zacny pomysł :)! Będziecie robić grafiki pod karciankę od zera, czy brać te już w obiegu :)?
- Roe, co robisz?
- Już dwie godziny czekam na autobus przy zmywaku.
- Roe, nadal zmywasz?
- Nie, rysuję talerze.
- Roe, pomóc ci zmywać?
- A masz wyższe?
- Nie.
- To nie możesz zbliżać się do zmywaka.
User avatar
Noire
Posts: 965
Joined: Fri Jan 02, 2009 9:28 pm
Contact:

Re: Multiworld 9000

Post by Noire »

Będę robić grafiki od zera :D (Bogowie weny, dajcie mi zapał)
Conquered, we conquer.
User avatar
GvS
Posts: 706
Joined: Fri Aug 29, 2008 8:48 pm

Re: Multiworld 9000

Post by GvS »

Świetny pomysł, powodzenia z rysowaniem! Ada jest wielką fanką Plato, ale nie ma z kim grać poza zjazdami. Chętnie zrobię wersję online jeśli nie macie nic przeciwko.
A necromancer is just a really late healer.
User avatar
Noire
Posts: 965
Joined: Fri Jan 02, 2009 9:28 pm
Contact:

Re: Multiworld 9000

Post by Noire »

Myślałam, żeby zrobić to od razu też z wersją Print-to-Play i wrzucić to potem na Board Game Geeka razem z krótkim PDFem lore MW, aby nie bylo az tak hermetyczne dla randomów.
Obecnie na rynku gier nie można kupić/znaleźć nic podobnego jesli chodzi o wersję angielską. "Utopian Rummy" niby jest tez free to print, ale nie znalazłam go nigdzie (a jesli gdzies jest, to graficznie wygląda okropnie :D) .
Jest jeszcze "Encantados" ale on istnieje jedynie w hiszpańskiej wersji językowej.

Jedynym szkopułem będzie wtedy przetłumaczenie niektórych nazw organizacji tak aby dobrze brzmiały, ale tu chyba raczej się zdam na ich członków. Agenda i Chaotic Alliance nie ma np żadnych problemów jesli o to chodzi, ale z Psią Ligą już mam problem. Niekoniecznie jestem pewna czy chcą się nazywać "The Dog League", idk.
Conquered, we conquer.
User avatar
Chimeria
Posts: 824
Joined: Fri Aug 29, 2008 7:28 pm

Re: Multiworld 9000

Post by Chimeria »

A czemu wycofali Plato? Nie sprzedawało się czy co?
Niemniej trzymam kciuki za powodzenie projektu :) Rób updejty progresu, będziemy chwalić żeby uzupełnić Ci manę ^^
Czosnek
Posts: 49
Joined: Fri Oct 11, 2013 7:05 pm

Post by Czosnek »

Jakiś czas temu zastanawiałem się, czy ktokolwiek o tej koncepcji pamiętał i widzę, że nie zapomniano :> Cieszę się z rozważanych zmian w mechanice, approved so much ^^

Mam następujące rozkminy:
1. Dystopia/Utopia -> Quest
Tutaj dałbym coś innego zamiast Questa. Pierwsze co mi przyszło to "Układy", samo słowo poniekąd komponuje się z opisem i działaniem karty.

2. Przydałoby się rozróżnić Rundę od Tury (np. by działanie Soldiera - Chaotic Alliance było klarowniej opisane).

3. Dodatek Zdrada - w sumie jak można zdradzić kogoś, przeciwko komu się gra? :P

Wincyj rozkmin dam później...
User avatar
Raflik
Posts: 161
Joined: Sun Jan 04, 2009 4:43 pm
Location: #care

Re: Multiworld 9000

Post by Raflik »

W ramach uściślenia zasad:
1.Historycy (aka Agenda) pozwalały wziąć dowolną kartę z Discardu a nie wierzchnią.
Dopiero combo Historyk + Metafizyka (Agenda + Transcendencja) pozwala na opisany wybór: ( Kiedy bierzesz kartę z odrzuconych pul możesz wybrać dowolną kartę bez konieczności dobierania kart znajdujących się nad nią.)
2. Soldierzy (aka CA) wywalali kartę na spód research decku, a nie po prostu do głównej puli, (tu myślę że był skrót myślowy, ale just in case się czepiam :P)


Co do "podstawki" myślałem nad niewielkim expansion pack-iem
"The Miners" - (górnicy) - (wartość punktowa 2/3) kiedy przeprowadzasz research, Zamiast dwóch górnych kart z Research decku możesz wziąć spodnią kartę. /opcjonalnie "W każdej chwili możesz spojrzeć na ostatnią kartę w research decku" <---- dobra synergia z Sołdatami którzy wywalają kartę na spód. wtedy byłby pewny traf w przypadku rezygnacji z opcjonalnej drugiej zdolności

Teoria:
"espionage" (szpiegostwo) (wartość punktowa "-1") - Możesz zagrać tę teorię przed fazą dobierania - Dostajesz bonus (wraz z jego limitami)z wybranego przez siebie zawodu z dowolnego society(czyli już wprowadzonego do gry) wybranego gracza do końca twojej rundy. <---------- Większość zawodów daje bonusy w fazie dobierania, więc dobrze byłoby mieć możliwość wykorzystania cudzych farmerów czy merchantów. W przeciwnym razie szpiegować można byłoby tylko pristów i sołdatów (limit wywalania 1 karty na turę pozostaje, więc może przydałby się jakiś tokenik zaznaczający że skorzystało się już z Soldiera, by potem robiąc ekspansję do istniejącego już zawodu nie wywalić drugiej karty). Nieszpiegowalni są filozofowie i mechanicy (dają bonus podczas podliczania wyników a nie w czasie rozgrywki) Oczywiście karta zagrana przed fazą dobierania wciąż wlicza się w limit teorii możliwych do zagrania.

ale to tylko moje gdybania, aczkolwiek jeśli wam podpasują, feel free to take my idea ;)

Uwagi:
Niezrzeszeni raczej nie funkcjonowali jako organizacja, a taką był Triumwirat (Roe, Boki, Bru, Morgana). Jeśli brakuje wam zawodów to może moi górnicy? ^^

Zdrada! wygląda na zabawną, a jeśli mają być tylko 2 na cały deck to odpuściłbym limitowanie jej użycia
User avatar
Noire
Posts: 965
Joined: Fri Jan 02, 2009 9:28 pm
Contact:

Re:

Post by Noire »

[quote="Chimeria]A czemu wycofali Plato? Nie sprzedawało się czy co?
Niemniej trzymam kciuki za powodzenie projektu :) Rób updejty progresu, będziemy chwalić żeby uzupełnić Ci manę ^^[/quote]

Podejrzewam, że nakład się sprzedał i nie zrobili dodruku, bolączka wielu planszówek :(
Dzięki! Postaram się coś niedługo wrzucic :D

Czosnek wrote:Jakiś czas temu zastanawiałem się, czy ktokolwiek o tej koncepcji pamiętał i widzę, że nie zapomniano :> Cieszę się z rozważanych zmian w mechanice, approved so much ^^

Mam następujące rozkminy:
1. Dystopia/Utopia -> Quest
Tutaj dałbym coś innego zamiast Questa. Pierwsze co mi przyszło to "Układy", samo słowo poniekąd komponuje się z opisem i działaniem karty.
"Układy" nie są Wydarzeniem w przeciwieństwie do "Questa", nie pasuje do nazewnictwa. Ponadto jeśli dużo Organizacji/Jobów, bierze udział w "Queście" tym więcej punktów za nie otrzymujesz - a jesli "Quest" nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem masz z tego punkty ujemne. Dlatego moim zdaniem to pasuje bardziej do naszego lore.
Czosnek wrote:3. Dodatek Zdrada - w sumie jak można zdradzić kogoś, przeciwko komu się gra? :P
Gdy Twój przeciwnik zagrywa kartę "Zdrada" to powoduję do zdrady Cię członka organizacji, którą masz na stole i przechodzi do niego na ręke (okazuje się, że był ukrytym agentem, który miał Ci dać fałszywe poczucie bezpieczeńtwa) - czym de facto zabiera Ci punkty i niejako wbija nóż w plecy :D
Raflik wrote:W ramach uściślenia zasad:
1.Historycy (aka Agenda) pozwalały wziąć dowolną kartę z Discardu a nie wierzchnią.
Dopiero combo Historyk + Metafizyka (Agenda + Transcendencja) pozwala na opisany wybór: ( Kiedy bierzesz kartę z odrzuconych pul możesz wybrać dowolną kartę bez konieczności dobierania kart znajdujących się nad nią.)
2. Soldierzy (aka CA) wywalali kartę na spód research decku, a nie po prostu do głównej puli, (tu myślę że był skrót myślowy, ale just in case się czepiam :P)
Nah, po prostu tłumaczyłam to na szybko, dzięki za uściślenia :D

Co do "podstawki" myślałem nad niewielkim expansion pack-iem
"The Miners" - (górnicy) - (wartość punktowa 2/3) kiedy przeprowadzasz research, Zamiast dwóch górnych kart z Research decku możesz wziąć spodnią kartę. /opcjonalnie "W każdej chwili możesz spojrzeć na ostatnią kartę w research decku" <---- dobra synergia z Sołdatami którzy wywalają kartę na spód. wtedy byłby pewny traf w przypadku rezygnacji z opcjonalnej drugiej zdolności

Teoria:
"espionage" (szpiegostwo) (wartość punktowa "-1") - Możesz zagrać tę teorię przed fazą dobierania - Dostajesz bonus (wraz z jego limitami)z wybranego przez siebie zawodu z dowolnego society(czyli już wprowadzonego do gry) wybranego gracza do końca twojej rundy. <---------- Większość zawodów daje bonusy w fazie dobierania, więc dobrze byłoby mieć możliwość wykorzystania cudzych farmerów czy merchantów. W przeciwnym razie szpiegować można byłoby tylko pristów i sołdatów (limit wywalania 1 karty na turę pozostaje, więc może przydałby się jakiś tokenik zaznaczający że skorzystało się już z Soldiera, by potem robiąc ekspansję do istniejącego już zawodu nie wywalić drugiej karty). Nieszpiegowalni są filozofowie i mechanicy (dają bonus podczas podliczania wyników a nie w czasie rozgrywki) Oczywiście karta zagrana przed fazą dobierania wciąż wlicza się w limit teorii możliwych do zagrania.

ale to tylko moje gdybania, aczkolwiek jeśli wam podpasują, feel free to take my idea ;)
Ciekawe, można je rozważyc :D
Uwagi:
Niezrzeszeni raczej nie funkcjonowali jako organizacja, a taką był Triumwirat (Roe, Boki, Bru, Morgana). Jeśli brakuje wam zawodów to może moi górnicy? ^^

Zdrada! wygląda na zabawną, a jeśli mają być tylko 2 na cały deck to odpuściłbym limitowanie jej użycia
Z Triumwiratem mam o tyle problem, że jest ich tyle na ile wskazuje nazwa - czyli troje, a wszystkie karty mają min 4-5. Wybrałam "Niezrzeszonych", bo można umieścić tam więcej postaci forumowych, które nigdzie nie należały a również wpisują się w lore. No i pasowali mi do opisu bo niejako "łowią" z decka więcej postaci. Niemniej, nie jestem tu jakoś mocno nastawiona, po prostu mam zagwózdkę jak to dobrze rozegrać. Dodatek z "górnikami" na pewno by to ułatwił tho. Można też skonsolidować ZC/ZCM? Tyle możliwości :D
Conquered, we conquer.
User avatar
Psychoo
Posts: 99
Joined: Mon Sep 06, 2010 7:12 pm

Re: Multiworld 9000

Post by Psychoo »

Pomysł mnie cieszy, w Plato 3000 zagrywaliśmy się wraz z Morganą u Ady i Licha podczas naszej wyprawy po Irlandii i też potem bezkutecznie szukaliśmy tego w sklepach. Z drukiem w trybie ninja w jakości zbliżonej do typowej dla "sklepowych" kart (papier kreda 350g, folia dwustronnie) raczej nie będzie problemu.
Post Reply