Drugi Świt - Wstęp

Opinie i komentarze forumowiczów na temat prowadzonych wątków
Post Reply
User avatar
Windukind
Posts: 1125
Joined: Fri Aug 29, 2008 12:53 pm

Drugi Świt - Wstęp

Post by Windukind »

Hej. Witam wszystkich na subforum fabularnym. Najfajniejszej części forum Multiworldu (tylko nie mówcie innym moderatorom, bo mogą być zazdrośni).

Co właściwie się tu dzieje?

Użytkownicy korzystający z tej części forum biorą udział w grze fabularnej.

Czym jest gra fabularna?

Odpowiedzi udzieli Ci wikipedia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gra_fabularna

Uwaga!

Nasza wersja została specjalnie zmodyfikowana do potrzeb forum: nie ma Mistrzów Gry i nie korzystamy z kostek, statystyk itp... Każdy z graczy przejmując role opowiadającego (czyli pisząc posta) w pewnym sensie staje się Mistrzem Gry, jednocześnie odgrywając swoją postać, a nierzadko też postacie innych. W efekcie wszyscy użytkownicy tego subforum skupiają się na pisaniu większej powieści. Dlatego mogą się zdarzyć momenty, kiedy będziesz musiał przełożyć dobro ogółu nad dobro własne. Np.: może zdarzyć się sytuacja, w której Twoja ukochana postać może (ale nie musi!) zginąć dla dobra powieści (chociaż nie dzieje się to zbyt często).

Uwaga 2!
Wszystko, co nie zostało opisane, może zostać opisane przez Ciebie. Więc do dzieła! (oczywiście daj też szansę innym opisać ich domy itd..., bądź ostrożny przy wchodzeniu na czyjeś terytorium, najlepiej się zawsze najpierw skonsultować!)


Generalnie, najważniejsza zasada kierująca subforum jest w miarę prosta, jeśli każdy zajmie się dostarczaniem rozrywki innym, dzięki jej Wielkiemu Pomnożeniu i Spotęgowaniu, wszyscy będziemy mogli się dobrze bawić. (a potem sprzedamy scenariusz na książkę i zrobimy zjazd na jakieś odludnej wyspie).

Czy to oznacza kompletny restart?


Tak, zapomnijcie o tym, co było wcześniej. Stwórzcie nowe postacie, dołączcie do innych organizacji. Drugi Świt jest szansą, aby naprawić stare błędy i zaaplikować całe zdobyte doświadczenie w nową historię.


W jakim systemie gramy?

O ile poprzednia wersja forum nie posiadała systemu i ograniczeniem była tylko wyobraźnia, zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie małych reform w celu usunięcia przepakowanych postaci, przepakowanych organizacji, czarów, technologii i Caibra. I tysiąca rzeczy, które z nich wynikały (np.: tego że jeśli otworzyłeś komuś drzwi, mógł on zrabować całą twoją bibliotekę zanim byś się zdążył zorientować).

W obecnej wersji został zaimplementowany system Gasnących Słońc, który powinien zaspokoić potrzeby użytkowników preferujących światy fantasy, jak i tej grupy która woli fikcję naukową. Wszelkie potrzebne informacje powinny znaleźć się na forum. W innym wypadku proszę zapytać moda o ich uzupełnienie, kogoś kto zna system, czy samemu zerknąć do podręcznika.

Jakie zmiany będą zauważalne w porównaniu do poprzednich wersji?

Cała akcja tym razem będzie rozgrywała się na jednej planecie Estoros 2 (chcemy uniknąć sytuacji, w której każdy użytkownik tworzył sobie tysiące odizolowanych od siebie lokacji, których często i tak nikt nie odwiedzał. Granie na jednej planecie powinno się bardziej przysłużyć częstszej interakcji między graczami (wspólna sytuacja ekonomiczna, zagrożenia napadami, więcej możliwości spotykania się).

Tworzenie postaci. O ile nie stawiamy tu twardych ograniczeń przy kreowaniu postaci, o tyle powinny one odpowiadać realiom świata, czyli grając osobą niżej urodzoną (powinniśmy uwzględnić czynnik ekonomiczny) i raczej nie będzie nas stać na karabin laserowy, czy różne cyberwszczepy. Co więcej nie można stworzyć postaci nieśmiertelnych, wiecznych, szybszych niż światło, znających wszystkie magie i magię szarą (czymkolwiek ona jest) itd?. Na początku liczba ras jest niestety ograniczona, co mimo wszystko powinno się okazać plusem gry (bardzo mi przykro, że nie będziesz mógł grać bakterią, proszę przenieś się na forum medyczne).

Nowe, trudnejsze życie naszych postaci. Otóż wszystkie przygody wymagają jakichś przeciwieństw, przeszkód, z którymi nasze postacie będą się stykać. Faktem jest, że czym wyższa góra tym więcej frajdy przynosi nam wejście na jej szczyt. I tak też w nowej wersji forum postacie będą się borykać z nowymi problemami (nie tylko czy zabić go czy nie), co powinno uczynić całą rozgrywkę ciekawszą i głębszą. I na to liczę.


Czym są poszczególne działy:


1. Wstęp ? to jak sama nazwa mówi wprowadzenie do gry, zasady etyczne, wytłumaczenie idei.
2. Encyklopedia imperium ? będą w niej zawarte pełne informacje na temat technologii, czarów, broni, a także karty naszych postaci.
3. Estoros 2 ? to odpowiednik starego działu lokacje, odpowiada planecie na powierzchni której dzieje się akcja, tutaj możemy tworzyć miejsca, które nasi bohaterowie często odwiedzają, w których żyją itd..
4. Tam i z powrotem ? odpowiednik działu kuesty, to przygody mające miejsce w więcej niż jedna lokacji, której nie są ważne dla głównego nurtu fabuły.
5. Co w trawie piszczy ? to odpowiednik komentarzy i tu proszę zamieszczać opinie na temat pozostałych działów.


To na razie tyle, jesteś gotowy by ruszyć dalej.
We do not sow


Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
User avatar
Windukind
Posts: 1125
Joined: Fri Aug 29, 2008 12:53 pm

Preludium.

Post by Windukind »

I nadszedł moment gdy nasza cywilizacja stanęła na szczycie, na jaki może już nigdy więcej nie uda nam się wrócić. Byliśmy niczym Bogowie, terrareforming pozwalał nam zmieniać całe planety,niekończące pustynie w stuletnie lasy, dzięki zaawansowanej genetyce i klonowaniu mogliśmy tworzyć nowe rasy, czasem aż nazbyt karykaturalne, podbijaliśmy kosmos i tylko czas pozostawał zagadką?. Były to dni, kiedy byliśmy pewni, że wszystko jest na wyciągnięcie ręki?.

I wtedy słońca zaczęły gasnąć. Świat za światem zamieniały się w lodowe pustkowia. Kiedy nikt z naukowców nie mógł tego wytłumaczyć, zaczęły się odzywać głosy z kościoła. Czyżby jednak istniała siła wyższa, która postanowiła nas ukarać? Strach cofnął nas tam, gdzie mrok jest jeszcze ciemniejszy. Republika się rozpadła, zaczęły się okresy wojen o władze, zamachów terrorystycznych, najazdy barbarzyńców spoza imperium, starć z obcymi rasami, powstały na nowo rody szlacheckie a kościół rozpoczął walkę ze wszelką technologią.

Dzisiaj w świecie gdzie wyklina się technologie, a magia budzi powszechny strach ludzkość znów żyje w systemie feudalnym. 75% populacji znanych światów pracuje na polach należących do szlachty, która dogadała się z kościołem i przyjęła na siebie ?męczeństwo? obcowania z technologią, oczywiście dla dobra ludzkości. Jednakże szlachta sama w sobie byłaby bezbronna bez gildii, które jednoczą ekspertów ze wszystkich dziedzin. To gildie kontrolują handel, statki kosmiczne, zajmują się konserwacją i naprawą maszyn. Szlachcic może mieć statek kosmiczny, ale to człowiek gildii będzie pilotem.

A wszystko to dzieje się, czujnie obserwowane przez Imperialne Oko i szpiegów imperatora Alexiusa z rodu Hawkwoodów. To do jego skarbca płyną podatki z całego imperium i to pod jego opieką historycy wraz z uczonymi starają się zebrać całą znaną wiedzę, aby móc wrócić do czasów świetności naszej cywilizacji. Droga ta pozostaje jednak daleka i tak ciemna jak najczarniejsze zakamarki ludzkich umysłów.

Esteros II

Mówią, że mądrzy ludzie wybierając się na Esteros, aby wśród tamtejszych dziewczyn wybrać narzeczoną. Podobno owe boginki posiadają moc ciepła i potrafią czytać w myślach mężczyzn. Gdzie więc znajduje się ta planeta? Gdzieś na krańcach znanych światów. Zarządca planety zamknął gwiezdne wrota w chwili wybuchu pierwszych wojen Drugiej Republiki. Potem na planetę zaczęli przybywać wygnańcy z imperium: piraci, oszuści, intryganci, czasem nawet bohaterowie, wszyscy, którzy powinni zniknąć sprzed Imperialnego Oka, lub uciekali przed gniewem kościoła. Tu z dala od imperialnej stolicy mogli znaleźć spokój i ciepło domowego ogniska. Jednak do czasu?.

Stare powiedzenie musiał usłyszeć sam Imperator, jakoż dzisiaj całe znane światy obiegła wieść, że porzucił poprzednią oblubienicę (bardzo daleką kuzynkę) i zaręczył się z jedną z córek namiestnika planety. Na ślub pozostaje nam czekać dzięwięć miesięcy, lecz jest to czas, który nie wszyscy mają zamiar spędzić spokojnie. Na planetę tłumnie zjeżdżają się przedstawiciele wielkich rodów szlacheckich. Mając nadzieję, że zdołają się przygotować, aby miesiąc przed ślubem, jaki Imperator Alexius ma zamiar spędzić na Estoros II, przekonać go do zmiany decyzji lub przyciągnąć wybrankę imperatora na swoją stronę. Powszechnie wiadomo, że człowiek może rządzić cesarstwem, lecz człowiekiem może rządzić jego miłość. Okazja jaka się nadarza na pewno nie zostanie przeoczona przez grupy terrorystyczne, okultystyczne i wszelkie inne zło czające się w imperium, dlatego też wśród pasażerów lecących na Estoros II odróżnić można księży, inkwizytorów, a i pewnie nie brak wśród nich cesarskich szpiegów.

Pewna mała, słabo zaludniona planeta, położona gdzieś na krańcach znanych światów, właśnie bierze głębszy oddech. Dla milionów istnień na planecie, zaczyna się nowe życie, nadchodzi drugi świt.
We do not sow


Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
User avatar
Windukind
Posts: 1125
Joined: Fri Aug 29, 2008 12:53 pm

Karta postaci.

Post by Windukind »

Hej dobrze by było, abyście przed lub jednocześnie z tworzeniem karty zerknęli na działy: Grywalne rasy oraz Grupy i organizacje. Pamiętajcie o ograniczeniu przy wyborze rasy.

1. Dane osobowe:
- imię, nazwisko, ksywa, tytuł
- rasa (do wyboru: człowiek, Ur Obun, Ur Ukar, Vorroks, Gannok, Etyri, Mutant)
- płeć
- miejsce pochodzenia, siedziba
- wiek
- najbliższa rodzina
- towarzysze i zwierzęta (zazwyczaj towarzyszące w podroży)
- profesja, zawód (sprawdź dział grupy i organizacje)
-(tytuł jest szczególnie ważny w wypadku szlachty i duchownych)

2. Wygląd:
- wygląd Zewnętrzny (pod ten myślnik trafiają też wszelkie rzeczy typu zapach, w końcu to jest cecha ?wyglądu")
- Cechy szczególne nietypowe dla rasy pochodzenia(np. brak oka... Tu też wszelkie sztuczne zmiany typu proteza ręki, używane perfumy, tatuaże itd....)
- styl ubierania (np.: nowoczesny, staromodny, elegancki, niechlujny, ale pod warunkiem ze chodzi właśnie o cechę typu schludność, czyli np. ze ktoś zawsze ma wypolerowane buty, zawsze jest ogolony, ktoś inny zawsze chodzi w wygniecionych, starych i brudnych ciuchach)

3. Charakter:
- Osobowość (choleryk, pesymista, flegmatyk?)
- Zaburzenia psychiczne i fobie (kleptoman, boi się pająków, itd..)
- Sposób postępowania, czyli czy kieruje się jakimś kodeksem czy tez może postępuje jak mi wygodnie, czy są dla mnie jakieś świętości... Od biedy można tu tez wspomnieć o religii, jeśli postać jest wierząca i kieruje się zasadami własnej religii)
- Gust (co lubi, czego nienawidzi)
- maksyma, cytat oddający charakter postaci

4. Życie na co dzień:
- zarobki (w jaki sposób bohater zarabia na życie, lub skąd bierze fundusze)
- poziom socjalny (bogacz, główno dowodzący floty imperium, żebrak)
- standard życia (żyje pod mostem, rzadko go stać na kupienie mięsa, lub codziennie jeździ taksówką do pracy)
- hobby i zajęcia w czasie wolnym (zbiera znaczki, pali książki itd.)
- sława (jak bardzo bohater jest znany, gdzie?, za co?)
- znajomości i kontakty (czy postać zna kogoś ważniejszego i wpływowego, kto by jej pomógł np.: Imperator Palpatine, Śmierć, Batman)
- wrogowie (ci zaprzysiężeni, jak i całe grupy np.: fani Manchester United)
- wyroki i wykroczenia (czy bohatera za coś poszukują, gdzie i dlaczego, czy za jego głowę wyznaczono nagrodę, czy odsiadywał coś w więzieniu itd..)
- długi/należności/przysięgi (tylko te ważniejsze, jakiś większy dług u mafii/mus płacenia daniny seniorowi/ważna przysięga złożona imperatorowi, bogu, matce)
- przewlekłe choroby, alergie

5. Przyszłość:
- ambicje (co twoja postać ma zamiar w przyszłości osiągnąć: zostać najsilniejszym magiem, przywódcą rodu, odkryć nowy świat, zdać do liceum)
- plany (niezwiązane z ambicjami: zobaczyć raz w życiu jakieś miejsce, oddać wybrańcowi jego miecz itd?)

6. Cechy:
- Umiejętności (zdolności nabyte, Np.: negocjacje, chirurgia, prowadzenie statków kosmicznych, prawo, etyka, teologia, umiejętność obsługi myślących maszyn itd.....)
- Zdolności (zdolności wynikające z przynależności do danej rasy...)
- Ułomności (np.: kurza ślepota)
- Odporności i Słabości Rasy Postaci na obrażenia różnej natury (nie wiem jak to w skrócie nazwać)

7. Magia:
Uwaga: prosimy graczy, aby ograniczali się do jednej szkoły magii (wyjątkowo postacie będące magami mogą wybrać dwie)
- Moc (skąd bohater czerpie moc do używania magii)
- Poziom (na jakim poziomie czarnoksięstwa jest bohater)
- szkoły magii (Czyli każdy rodzaj magii obejmuje szkoły magii, w tym przy zaklęciach sposób ich rzucania. Opis ma wyglądać na zasadzie szkoła magii: XXX Zaklęcie: XXX Poziom czar:?..(zaawansowany, średni, dla początkujących, mistrzowski) Sposób Rzucania:?.. Efekt: ?? Jeśli szkoła jest mniej znana, możną ją szerzej opisać... Efekt uboczny:?.. Wymagane składniki: ?..Wymagane specjalne okoliczności:??..)
- efekty uboczne (jakie efekty uboczne odczuł bohater z powodu korzystania z magii)
- Aura (którą wytwarza dana postać)

8. Walka:
- kondycja postaci: (postać jest zwinna, silna, lub dawno nie chodziła na basen i można ją powalić zwykłym pchnięciem)
- sztuki walki (znane sztuki walki i poziom, początkujący szermierz, niebieski pas w taekwondo, mistrz guncata itd?)
- zdolności/ułomności bojowe (świetny strzelec, małowrażliwy na ból, boi się krwi, wytrenowany żolnierz, brak jakiegokolwiek treningu)
- umiejętności w posługiwaniu się wybraną bronią (miecz, topór, pistolet laserowy)

9. Ekwipunek:
- posiadane przedmioty (tylko te na stale np. ulubiony srebny zegarek)
- strój ( strój, ale od strony wyglądu a nie dbania przez właściciela, czyli tu ląduje ulubiony kapelusz czy ciężka zbroja płytowa)
- broń

10. Inne
- dobra materialne (chodzi o nieruchome dobra materialne np. karczma, jak też posiadane pojazdy...)
- transport ( ale od strony preferowany sposób podroży.. Teleportacja, Statki kosmiczne, piechota...itd.)
- inne pola (jeśli masz cos naprawdę szczególnego do opisania niewspomnianego w formularzu)

11. Notka biograficzna

12. Szkic postaci. [opcjonalny]
We do not sow


Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
User avatar
Windukind
Posts: 1125
Joined: Fri Aug 29, 2008 12:53 pm

Prawa autorskie.

Post by Windukind »

Prawa autorskie do systemu Gasnących Słońc należą do firmy HDI. Niestety nie wolno nam kopiować tutaj większych części materiałów. Rasy i organizacje zostaną opisane, w pozostałych wypadkach proszę tworzyć własnych sprzęt, czary, technologie, pojazdy itd...

Ewentualnie w wypadku braku pomysłów możecie zawsze odwiedzić strony o tematyce Gasnących Słońc (przy czym proszę ich nie kopiować):

http://www.gs.gildia.pl/

i darmowe rzeczy na oficjalnej stronie HDI.

http://www.fading-suns.com/index.php?ca ... ectionid=4

Albo zdobądźcie podręcznik. Dobra koniec smęcenia, zapraszam do gry.
We do not sow


Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
User avatar
Windukind
Posts: 1125
Joined: Fri Aug 29, 2008 12:53 pm

Zanim kopniecie w kalendarz.

Post by Windukind »

Nowe forum postawi was przed nowym problemem. Teraz nie bardzo da się zrobić postać, która przeżyła by bezpośrednie trafienie z rakietnicy. Co więc robić, więcej ostrożności, myślenia. Nie pchajcie się bezmyślnie na przeważające siły wroga, w paszczę potwora czy labirynt pułapek. Czasem warto też rozważyć rzucenie broni na ziemię i poddanie się, czy ucieczkę (co na starym forum prawie nie miało miejsca). Będą sytuacje w które lepiej nie wciskać palców, a i także te które będą wymagały od was wcześniejszego przygotowania sobie wsparcia, więc bez pośpiechu.

To oczywiście nie znaczy, że nie możecie grać brawurowo. Forum jest dla was, bawcie się i/lub gińcie.
We do not sow


Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
User avatar
Caibre
Posts: 64
Joined: Sun Jan 04, 2009 1:09 pm

Re: Zanim kopniecie w kalendarz.

Post by Caibre »

A co po śmierci?

Bo wobec wyższego poziomu trudności spotkania z Sao będą częstsze i bardziej...osobiste.

Nowa karta postaci czy czyściec forumowy?
A little overkill won't hurt anyoneImage
Przepakowane postacie, przepakowane organizacje, czary, technologie. I Caibre.
User avatar
Windukind
Posts: 1125
Joined: Fri Aug 29, 2008 12:53 pm

Re: Zanim kopniecie w kalendarz.

Post by Windukind »

Zawsze uważałem, że historie są piękniejsze kiedy mają odpowiednie zakończenie. Dlatego nie jestem też fanem tasiemcowych seriali. Po śmierci proponowałbym nową kartę.
We do not sow


Oh, the places you will go! There is fun to be done. There are points to be scored. There are games to be won.
Post Reply