Inżynieria Materiałowa Wymiarów Odległych

Tu znajdziecie opisy niektórych lokacji Multiświata, opisy bohaterów, NPC, questów, a także charakterystyki samych forumowiczów.
Post Reply
User avatar
Caerth
Posts: 513
Joined: Sun Feb 22, 2009 9:44 pm
Location: Above

Inżynieria Materiałowa Wymiarów Odległych

Post by Caerth »

Tutaj opisy substancji napotykanych w Multiświecie.
W wielu światach można spotkać wyroby wykonane z substancji o niezwykłych właściwościach. Super-lekkie, super-wytrzymałe, super-odporne na ciepło...

Oto krótka lista tych substancji:

Adamentium - Odkryty praktycznie w każdym Wszechświecie, w którym materia istnieje w stabilnej formie. Legendarny stop metali uchodzący za najwytrzymalszy i najtwarszy. Teoretycznie nie da się uzyskać związku chemicznego(przypomnijcie sobie def. by nie było nie porozumień że nie ma nic twardszego od Adamentium), który potrafiłby przebić swoimi właściwościami ten stop. Wykorzystywany przy produkcji zbroi dla statków kosmicznych, mechów i pojedyńczych osób. Stosowany również do produkcji super ostrej broni białej jak miecze, sztylety, pazury.

Neutronium - Odkryta w wielu światach. Substancja złożona z gęsto upakowanych neutronów. Posiada strukturę molekularną podobną do szkła. Tylko rolę atomów w nieuporządkowanej siatce spełniają neutrony. Wysoka gęstość rzedu 9 ton na łyżeczkę stołową implikuje dwa fakty. Po pierwsze Neutronium musi być używane razem z odciążnikami grawitacyjnymi. Po drugie Neutronium posiada wysoki współczynnik pochłaniania promieniowania gamma, oraz całkowicie odbija promieniowanie alfa i beta. Niezwykle trudne w produkcji, trudne do uzyskania w stanie naturalnym.

Xintium - Oryginalnie wymyślone przez Antaran w pierwszej wojnie przeciwko Orionidom. Posiada strukturę molekularną analogiczną do Neutronium tylko że tym razem zamiast neutronów mamy pojedyńcze kwarki. Dalszemu zwiększeniu ulega współczynnik pochłaniania promieniowania. Dzięki wahaniom drgań pola punktu zerowego przy takich gęstościach materii jakie występują wewnątrz kawałka Xintium nie potrzebne są żadne odciążniki. Fale grawitacyjne ulegają wygaszeniu w kontakcie z narastającym szumem kwantowym. Zapewne ostateczna forma materii. Istnieje nie wiele miejsc gdzie można pozyskać Xintium w stanie naturalnym. Produkcja jest trudna i wieloetapowa przy wysokim procencie odrzutów zwiększając koszty do niewyobrażalnych rozmiarów.

Orichalcon - Metal o przeciętnych właściwościach fizycznych podobnych do żelaza. Jego niezwykłą cechą jest wygaszanie wszelkich form magii. Tajemnicza siła, której natura wykracza w wielu światach po za możliwości pojmowania nauki zostaje pokonana przez substancję nie wiele lepszą od aluminium. Nie znany jest mechanizm wytłumiania magii. Najprawdopodobniej sam uchodzi za magiczny. Orichalcon jest wyjątkowo żadki i cenny.

Mythril - Substancja niezwykle lekka i wytrzymała. Kolczugi wykonanej z Mythrilu nie jest w stanie przebić bełt czy strzała. Stop srebra nasączony magią. Dokładny skład stopu jest nieznany. Nie do znalezienia w stanie czystym. Wyroby z Mythrilu można spotkać jedynie w światach magicznych.
Metaliczny Wodór (HYDROMETAL) - Forma Wodoru występująca w jądrach gazowych gigantów. Sprasowany pod olbrzymim ciśnieniem pierwiastek przyjmuje postać ciała stałego i strukturę szkła. Jest niezwykle lekki a wytrzymałością kilkakrotnie przewyższa stopy tytanowe. Wykorzystywany jako zbroja dla superlekkich statków zwiadowczych oraz jako sposób kompresji paliwa wodorowego.

AEROGEL - Grupa substancji lżejszych od powietrza przypominających strukturą porowatą gąbkę o bardzo małych rozmiarach porów. Otrzymywane z kwarcu w skomplikowanym procesie technologicznym.
Wytrzymałością przewyższa trzy-krotnie stal. Używane w budownictwie (nie do konstrukcji nośnych) ze względu na niewiarygodnie niską gęstość
STAND: Bardzo Lekki wytrzymaly i Gietki Material... wytrzymaloscia przekracza osmiokrotnie Tytan.. bardzo odporny na wysokie temperatury
Wykorzystywany glownie do opancerzania wszelkiej masci machin bojowych, gdyz bardzo skutecznie ochrania ich wnetrza...
Ferroplazma. Niezwykly metal, pochadzacy z planu astralnego. Cecha charakterystyczna przedmiotow wykonanych z tego materialu, jast "wiedniecie" w rekach niepsionika. Jesli jednak orez z ferroplazmy dzierzy psionik, mozna zaobserwowac kilka ciekawych efektow, jak chodzby swiecenie, czy zmiane ksztaltu, np klingi miecza, mysla.

Mozliwe jest stosowanie Ferroplazmy w konstrukcjach bardziej skomplikowanych miz miecz. Na planecie Myyrt stworzono dla przykladu ferroplazmatycznego golema. Jak taki twor wyglada, wiedza pewnie wszyscy, ktorzy obejrzeli II czesc terminatora.

Oprocz tego ferroplazma pozwolila na stworzenie smokow z Myyrt, inteligentnych artefaktow, mechanicznych smokow, ktore w sporej czesci skladaja sie wlasnie z tego materialu.

Ferroplazma dorownuje wytrzymaloscia mithrilowi, ma tez podobna mase. Dodatkowo, dowolny przedmiot wykonany z tegoz materialu, moze sie "regenerowac". Wystarczy poczekac.





Sloneczne krysztaly. Rowniez charakterystyczna pozostalosc z Myyrt. Sloneczne krysztaly przypominaja pod wielomana wzgledami zwykle krysztaly. Kolor ani twardosc nie sa nigdzie zdefiniowane, moga byc dowolne. Co jednak je wyroznia od zwyklych pobratyncow, to fakt, ze poddane dzialaniu swiatla zaczynaja lewitowac.

Na Myyrt byly podstawa transportu powietrznego. Kolejny element, bez ktorego smoki nie sa wstanie funkcjonowac.

Alternatywnym zastosowaniem slonecznych krysztalow, jest ozdobienie nimi broni. Orez tak ulepszony, dopoki bedzie na niego padala choc odrobina swiatla, bedzie lzejszy, szybszy w uzyciu, oraz bedzie zadawal wieksze obrazenia. Ta ostania cecha zwiazana jest ze zwiekszaniem bezwladnosci przedmiotu, do ktorego sloneczny krysztal jest przymocowany.
Orbo (ściągnięte żywcem z Witch hunter Robin ).

Substancja w postaci gęstego, nieprzeźroczystego zielonego płynu, o dużej zawartości związków organicznych. Sekretów wytwarzania Orbo nie chcieli byście poznać, powiem więc jedynie, że jest wytwarzana w tajemniczych, ogromnych fabrykach. Omawiana substancja jest dość brutalną odpowiedzią techniki na coraz szybciej rozwijającą się magię. Orbo posiada silne własności neutralizujące magię i psionikę. Najczęściej stosowane jest w postaci kilkuset mililitrowej ampułki zawieszonej na szyi, oraz w postaci pocisków kalibru kilkunastu milimetrów. Pierwsze zastosowanie chroni posiadacza tak spreparowanej substancji przed bezpośrednim działaniem magii, natomiast drugie pozwala osłabić, a nawet pozbawić przytomności istoty magiczne i posługujące się magią. Oczywiście im bardziej uzdolniona magicznie jest ofiara, tym silniejszy wpływ na nią ma substancja. Ze względu na specyfikę produkcji Orbo jest dostępne tylko w nielicznych kręgach, natomiast w wielu innych posiadanie Orbo może być traktowane podobnie jak bycie chorym na trąd, albo spotkać się z otwartą wręcz agresją.
Spaczen:

Spaczen pochodzi z systemu RPG i Battle pt. Warhammer.

Spaczen jest czysta esencja Wszechswiatow Chaosu, przez szczeliny w rzeczywistosci (np. zrujnowane gwiezdne wrota Slannow) przedostajacych sie do swiatow zrownowarzoych. Krystalizuje pod postacia swiecacych, jadowicie zielonych kamieni lub pylu. Zachwiewa przyczynow-skutkowosc i prawa fizyki. W malych ilosciach prowadzi do mutacji, szalenstwa i smierci zywych istot, w srednich zmienia takze przedmioty nieozywione, w duzych mutuje sama rzeczywistosc, czas i przestrzen.

Mimo, ze Wiatr Zmian przyozdobiony jest krysztalami Spaczeniu to osoba, ktora jest w stanie wziasc do rak ten orez i nie zmienic sie w bulgoczaca mase tkanki nie ma sie czego w zwiazku z nimi obawiac.
My soul is still the same
But it has many names
Post Reply